Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Prawo

Marketing Narzędzia / IT
Źródło: www.sxc.hu

Czy masz już ABI? Dlaczego warto mieć go w e-sklepie?



Wszystkie firmy sprzedające w sieci, bez względu na formę prawną, obowiązuje ustawa o ochronie i przetwarzaniu danych osobowych oraz obowiązki z niej wynikające. Zadanie to warto powierzyć Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji. Kto może nim zostać?  

Nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych, wprowadzona z dniem 1 stycznia 2015 roku, sprecyzowała zadania stawiane Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji (ABI). - Taki administrator odpowiada w szczególności za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, w tym sprawdzanie zgodności ich przetwarzania z obowiązującymi przepisami. Opracowuje także sprawozdania dla administratora danych, nadzoruje i aktualizuje dokumentację polityki bezpieczeństwa i prowadzi rejestr przetwarzanych zbiorów. Dodatkowo ABI odpowiada za kontakty z GIODO i na wezwanie ma obowiązek sporządzenia odpowiedniego raportu - informuje Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl. 

Kto może zostać ABI

ABI może zostać osoba spełniająca określone wymogi: nie być karana za przestępstwo popełnione z winy umyślnej oraz posiadać odpowiednią wiedzę z zakresu przepisów o ochronie danych osobowych. Wiele e-firm przetwarzających dane osobowe, nie ma zatrudnionej osoby o takich kompetencjach, bądź też nie są zainteresowane zatrudnianiem takiego pracownika. - W takim przypadku najlepiej takie usługi outsourcować. Koszty zaczynają się już od kwoty 100 zł miesięcznie, w zależności od zakresu usługi i ilości pracowników. Firma, której przekażemy obsługę ABI, będzie już wtedy odpowiedzialna za śledzenia zmian w prawie w tym zakresie, dokumentację i proces przetwarzania danych - mówi ekspert z RzetelnyRegulamin.pl. 

Przetwarzanie danych o klientach dotyczy wszystkich e-sklepów. Za rażące łamanie tych przepisów, grożą kary finansowe do 10 proc. przychodów za rok ubiegły, a nawet utrata wolności do 2 lat.


Press release

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią