Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Marketing

Narzędzia / IT Prawo
Źródło: www.sxc.hu

Czy RWD może zwiększyć zyski w sklepie?



Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko zarządzanie witryną i strategia sprzedażowa. To również strona techniczna, m.in. oprogramowanie. Wszystkie dostępne technologie mają przyciągnąć klientów. Jedną z nich jest RWD. 

Może się wydawać, że Responsive Web Design to już znana, standardowa funkcjonalność. Nic bardziej mylnego. Dlaczego tak się dzieje, że właściciele sklepów niezbyt chętnie inwestują w takie rozwiązanie? Jednym z najważniejszych powodów jest cena. Niewątpliwie responsywny sklep jest bardziej zaawansowanym rozwiązaniem niż zwykła strona mobilna. Przede wszystkim obejmuje aż sześć wersji uzależnionych od wielkości ekranu urządzenia, z którego korzysta klient internetowego sklepu. Ale po kolei... 

Co to jest RWD? 

Jest to technika tworzenia sklepów umożliwiająca automatyczne dopasowanie wyświetlanej strony internetowej do rozdzielczości ekranu urządzenia, z którego aktualnie korzysta klient. Celem tego  rozwiązania jest umożliwienie odbiorcom wygodnego przeglądania strony. Jest to bardzo istotne ze względu na osoby korzystające ze smartfonów. Choć wyświetlacze pozwalają już całkiem wygodnie robić zakupy, to nie wszystkie strony są dostępne i zaprojektowane w odpowiedni sposób. Również tablety wymagają innego rozmiaru strony. Jeśli nie wdrożymy RWD, fundujemy  użytkownikom problemy z ustawieniem strony i znalezieniem przycisków. W takiej sytuacji nasza strona będzie mało użyteczna. Od nowych technologii wymagamy, by ułatwiały nam w pełni funkcjonalne korzystanie z możliwości robienia zakupów przez internet.         

Kiedy responsywny sklep jest skuteczny? 

Nie da się ukryć, że chcielibyśmy, aby inwestycja w RWD zwróciła się z wysoką nawiązką. Żeby tak się stało, trzeba wykonać analizę rynku i zadać sobie pytanie, czy moja grupa docelowa korzysta lub potencjalnie będzie zainteresowana korzystaniem ze smartfona? Podstawowe narzędzia analityczne umożliwiają pozyskanie informacji dotyczących liczby wejść za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Może się okazać, że będzie to całkiem pokaźna grupa. Właściwie dynamika wzrostu użytkowników smartfonów pokazuje, że to tylko kwestia czasu, kiedy osoby do tej pory nieprzekonane, zaczną korzystać z urządzeń mobilnych. Może wyjątek będą stanowiły osoby starsze, które mają problem z używaniem urządzeń dotykowych o niskiej rozdzielczości wyświetlacza. Zatem nie miejmy wątpliwości - wdrożenie responsywnej szaty graficznej w większości sklepów  internetowych to tylko kwestia czasu. Nawet Google ogłosił ostatnio, że 21 kwietnia 2015 roku wprowadzi aktualizację algorytmu ze względu na dostępność stron na urządzeniach mobilnych. Na pewno responsywna strona to więcej "drzwi" otwartych na nowych klientów. 

Jak wygląda responsywny sklep? 

Warto przypomnieć, że RWD to przede wszystkim funkcjonalność dotycząca projektu graficznego. Z reguły strona internetowa jest skonstruowana w układzie kolumnowym. Mamy maksymalnie trzy sektory. Dostosowywanie do odpowiedniej szerokości strony odbywa się poprzez skalowanie, ale przede wszystkim zmniejszanie ilości kolumn (w najmniejszej rozdzielczości mamy tylko jedną).   System automatycznie wyświetla odpowiednią wersję graficzną strony. Musimy pamiętać o tym, że najmniejszy ekran musi umożliwiać wygodne wyszukiwanie i zamawianie produktów. Pamiętajmy więc, że:

  • przyciski (dotyczy to również zakładek) muszą mieć odpowiedni rozmiar, żeby użytkownik nie miał problemu z właściwym wyborem;
  • czcionki muszą być wyraźne, kontrastowe i odpowiedniej wielkości;
  • najważniejsze funkcje (np. wyszukiwarkę czy listę kategorii) oraz dane kontaktowe warto umieścić najwyżej;
  • dla większej przejrzystości witryny trzeba będzie zrezygnować ze zbędnów elementów graficznych i ozdobników;  

Jakie plusy wynikają z posiadania RWD? 

Jednym z pozytywnych aspektow responsywnej strony sklepu jest spójny wizerunek marki bez względu na rozdzielczość urządzenia, z którego użytkownik korzysta. Pozostaje ta sama kolorystyka i te same funkcjonalności, ale są nieco inaczej rozmieszczone. Ważna jest także możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców. Im szybciej wdrożymy responsywny projekt graficzny, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdziemy się w gronie liderów dysponujących takim rozwiązaniem, zwłaszcza po zmianach algorytmu wyszukiwarki. Zwiększenie zysku w sklepie będzie więc możliwe przede wszystkim dzięki polepszeniu wyglądu i użyteczności strony dla mobilnych użytkowników oraz większemu zasięgowi naszej oferty. 


Urszula Witkowska

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią