Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Narzędzia / IT

Marketing Prawo
Źródło: www.stockvault.net

5 najważniejszych korzyści z wdrożenia systemy klasy CRM



Pisaliśmy już o tym, dla kogo przeznaczone są systemy klasy CRM, jakie są etapy jego wdrożenia oraz o czym należy pamiętać, aby ta operacja się powiodła. Dziś prezentujemy podstawowe funkcje i elementy takiego systemu tworzące wartość dodaną dla przedsiębiorstwa.

Usprawnienie procesu obsługi klienta

Jeżeli firma, dzięki poprawnie zbudowanej i stale aktualizowanej bazie danych, posiada pełną wiedzę o kliencie, to jest ona źródłem danych o wartości biznesowej. Ma to swoje zastosowanie głównie w dwóch przypadkach: po pierwsze czas potrzebny na uświadomienie współpracownika o wszystkich realizowanych projektach czy obecnym etapie relacji z poszczególnymi klientami pracownik może poświęcić na wykonywanie powierzonych mu zadań. Jeśli dany pracownik jest nieobecny w firmie, jego sprawę jest w stanie w większości przypadków rozwiązać współpracownik, który może na bieżąco sprawdzić jakie usługi posiada klient i czyjej pomocy będzie potrzebował. Po drugie pełna informacja o kliencie w jednym miejscu jest ułatwieniem dla samego pracownika, bo za pomocą kilku kliknięć jest w stanie sprawdzić kiedy ostatnio się z nim kontaktował, jakie były efekty tych rozmów, a nawet jakie produkty klient zamawiał miesiąc czy rok temu. Doskonała informacja o relacjach z obecnymi i potencjalnymi klientami ostatecznie implikuje większy wolumen od tych już z nami współpracujących i efektywniejsze dotarcie do nowych.

Eliminowanie dublowania klientów

W przypadku rozbudowanego działu handlowego, w którym każdy pracownik rozliczony jest z ilości pozyskanych nowych kontaktów i zawartych umów istnieje duże ryzyko dublowania działań skierowanych do potencjalnych klientów. W momencie gdy firma wprowadzi system CRM, a w ramach jego funkcjonowania obowiązek rejestrowania obu wyżej wymienionych rodzajów kontaktu, ryzyko otrzymania przez klienta telefonu z naszą nową ofertą od pracownika X, a chwilę później e-maila od pracownika Y zostaje zminimalizowane. Dzięki temu klient będzie miał wrażenie, iż jest traktowany wyjątkowo, a zaprezentowana mu oferta dopasowana specjalnie do jego potrzeb.

Utrata pracownika ≠ utrata danych

Zmiany w firmie są zazwyczaj nieuniknione. Zmiany personalne wiążą się przede wszystkim z kosztami pozyskania nowego pracownika jak i przekazania mu zasad panujących w danym przedsiębiorstwie. W momencie gdy firma posiada i korzysta z systemu CRM koszty te zostają zminimalizowane. Czas potrzebny na wyszkolenie pracownika zostaje zastąpiony nauką podstawowych funkcjonalności systemu, które pozwalają na prawie natychmiastowe rozpoczęcie samodzielnej pracy. Innym aspektem korzystania z systemu klasy CRM ułatwiającym bezstratne wdrożenie nowo zatrudnionej osoby jest utrzymanie w systemie wszystkich danych dotyczących klientów i procesów, którymi zajmował się były pracownik. Informacje te, zebrane w jednym miejscu, niwelują ryzyko ich zniknięcia wraz z odejściem pracownika. Tym samym nie musimy się obawiać, iż klient stanie się dla nas anonimowy, a wszystkie działania mające na celu poprawę relacji z nim stracą na znaczeniu.

Dostęp do systemu z dowolnego komputera podłączonego do internetu

Systemy klasy CRM, które korzystają z przeglądarki WWW zapewniają niezależność platformy sprzętowej i informatycznej po stronie użytkownika końcowego oraz umożliwiają dostęp do danych z dowolnego miejsca na świecie. Dodatkowo praca z systemem poprzez przeglądarkę WWW umożliwia dostęp do danych oraz kontakt z klientem 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Niezależnie czy użytkownik systemu jest w biurze, w domu, w hotelu czy na wakacjach, możliwy jest dostęp do danych i utrzymanie stałego kontaktu z Klientem.

Dokładna analiza efektywności przez kadrę zarządzającą

Dane przechowywane w systemach klasy CRM muszą zapewniać, obok obsługi działań operacyjnych, także obsługę działań analitycznych firmy. Dzięki nim zarząd może bez problemu analizować efektywność działu sprzedaży, kampanii marketingowych czy aktywności handlowej. Na podstawie analizy budżetu management może też optymalizować jego wykorzystanie przez alokację w najbardziej dochodowe działania i najbardziej opłacalne segmenty rynku. Możliwe jest także tworzenie rozbudowanych analiz przepływu potencjalnych Klientów przez fazy procesu sprzedaży. Na podstawie uzyskanych wyników można stwierdzić, gdzie leży potencjalny problem i pozbyć się go, poprzez modyfikację procedur postępowania, jeszcze w trakcie trwania akcji handlowej.

Wszystkie powyższe elementy w pewien sposób (bezpośrednio lub pośrednio) wpływają na poprawę jakości obsługi klienta. Jest to szansa na zwiększenie jego satysfakcji z naszych usług, nawiązanie długotrwałej współpracy, a w konsekwencji większą lojalność. Bo Jeśli klient poczuje różnicę, to Ty też!


more7 Polska

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią




Powiązane artykuły

Jak sprawić, że sprzedawcy pokochają system CRM?

Każdy, kto spędził choć trochę czasu w dziale sprzedaży, spotkał się z firmowym systemem CRM. Większość sprzedawców jednak na niego narzeka, nie lubi go, a wręcz nienawidzi z kilku typowych i przewidywalnych przyczyn.
17.02.2015

Znienawidzony CRM – komu ma służyć?

Pierwsze skojarzenie CRM - to narzędzie do karania handlowców. Karania i ewentualnie chwalenia, bo Polacy raczej chwalący się nie są
28.07.2014

update CRM z SALESmanago Marketing Automation

update CRM, polski oddział jednego z największych europejskich producentów systemów CRM nawiązał współpracę z SALESmanago Marketing Automation.
16.07.2013

update CRM dla branży artykułów markowych

Od zarządzania danymi w terenie i analizę relacji z kluczowymi klientami po wprowadzanie towarów na rynek, kierowanie sprzedażą oraz monitorowanie promocji – firma MÄURER & WIRTZ dysponuje wszelkimi niezbędnymi narzędziami, które są dziś stosowane w branży artykułów markowych...
10.07.2013

update CRM dla branży producentów napojów

Niemiecki producent napojów, firma Hassia Mineralquellen, poza koniecznością sprostania wyzwaniom związanym z pośrednią dystrybucją towarów, zapewnia także dostępność i właściwą ekspozycję kilkunastu marek napojów na półkach placówek detalicznych...
03.07.2013

CRM przyjazny użytkownikom. White Paper

Ponad 300 klientów z sektora usług finansowych i ponad 25 lat doświadczenia w tworzeniu i rozwoju systemów CRM mówią same za siebie - nie bez powodu rozwiązaniom update software zaufało wiele renomowanych instytucji finansowych...
26.06.2013

System CRM nowej generacji

Firma update software AG zaprezentowała ósmą generację oprogramowania pod nazwą update.CRM.
18.06.2013

Nasłuch na wszystkich kanałach, czyli w jaki sposób skutecznie wdrażać strategie CRM w branży finansowej

Wywiad z Leszkiem Konkelem, Country Leaderem update CRM
10.06.2013

system CRM nowej generacji

Firma update software AG, jeden z czołowych europejskich producentów zaawansowanego systemu CRM, zaprezentował ósmą generację oprogramowania pod nazwą update.CRM.
16.05.2013

CRM w contact center

CRM i contact center. Jedno i drugie służące, pośrednio lub bezpośrednio, budowaniu odpowiednich relacji z klientem. Coraz bardziej powszechne, wciąż udoskonalane, oferujące więcej i więcej.
07.12.2012