Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Temat dnia

Źródło: www.sxc.hu

O klientach etycznie pozyskanych i kulturalnie utrzymanych



Realizowanie standardów etycznych wiąże korzyści ekonomiczne a obsługa klienta, niegdyś traktowana marginalnie, dziś urasta do rangi kluczowego czynnika w biznesie opartym na relacjach - to kluczowe wnioski z ostatniego spotkania Rady Programowej i Komisji Sędziowskiej PNSA.

W styczniu tematem comiesięcznego spotkania członków Rady Programowej i Komisji Sędziowskiej PNSA była etyka i standardy sprzedaży oraz rola obsługi posprzedażowej w procesie utrzymania klienta. Jako pierwszy wystąpił dr Chahid Fourali, jeden z założycieli pierwszego polskiego konkursu dla wybitnych sprzedawców. Zwrócił uwagę, że wdrażanie i stosowanie standardów etycznych przez przedsiębiorstwo winno być analizowane w perspektywie długoterminowej, dawać możliwość oceny faktycznej realizacji standardów, a nadto odnosić się do trójkąta wymiarów: ekonomicznego, społecznego i środowiskowego, dla których owe standardy etyczne mają kluczowe znaczenie. W tej przestrzeni wyznaczanej wymiarami ekonomicznym, społecznym i środowiskowym winny się zawierać wszystkie istniejące działania marketingowe i sprzedażowe.

Głównym tematem spotkania były relacje między sprzedażą i obsługą klienta. Dyskutowano, czy we współczesnym biznesie opartym na relacjach obsługa posprzedażowa jest częścią sprzedaży, czy jedynie działaniem wspomagającym. Ostatecznie uznano, że w wielu branżach rola obsługi posprzedażowej jest kluczowa dla biznesu, dla samej sprzedaży i utrzymania klienta, niezależnie, czy ujmowana teoretycznie jako faza szeroko rozumianego procesu sprzedażowego, czy jako autonomiczna działalność i struktura. - Kompetentny pracownik obsługi, to dla blisko 70 proc. klientów najbardziej satysfakcjonujący element doświadczenia - argumentował Marcin Szóstak, dyrektor ds. relacji z klientami, Orange Customer Service. Powołując się na badania McGraw Hill Research konkludował, że najwięcej klientów tracą firmy w wyniku braku kontaktu ze strony dostawcy, obojętności i nieodpowiedniego podejścia.

Niezależnie od sporów terminologicznych, cała istota relacji handlowej dokonuje się między ludźmi, argumentowała Iwona Majewska-Opiełka, trener liderów, mówca motywacyjny, psycholog. Zwróciła uwagę, jak w zmieniającym się biznesie dokonuje się redefiniowanie stron relacji handlowej i zmiana postrzegania ich działania. Punktem wyjścia stał się model AIDA - metodologia doskonalenia sztuki sprzedaży - Attention, Interest, Desire, Action (Uwaga, Zainteresowanie, Pragnienie, Akcja). Alternatywny koncept wydaje się bardziej uwzględniać potrzeby obecnych czasów i warunki prowadzenia wielu biznesów - PRADA, to skrót od słów: problem, rozwiązanie, aplikacja, dowód, akcja.

W wystąpieniu podsumowującym prezes PNSA Elżbieta Pełka podsumowała dyskusję oraz przedstawiła aktualny stan działań związanych z konkursem PNSA. Trwa przyjmowanie zgłoszeń do konkursu. Wszelkie informacje są dostępne na stronie www.pnsa.pl. Inne platformy komunikacji konkursowej to portale społecznościowe Facebook i LinkedIn.


Kamil Broszko

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią







Powiązane artykuły:

Jakie trzy wartości dodane w sprzedaży zapewnia spotkanie "face 2 face" z potencjalnym klientem?

Nie wiem jak u Ciebie, ale ja mam wrażenie, że rynkowo dotarliśmy do czasów, w których chyba nie można już bardziej zarzucać potencjalnych klientów wirtualną sprzedażą...
18.09.2015

Jak w 3 krokach zamienić spadek formy w niepohamowaną siłę sprzedaży?

Przez ponad 8 lat realizuję się zawodowo wspierając działy sprzedaży moich klientów. To sporyn kawałek czasu, żeby zanotować pewne wnioski w kontekście kluczowych wyzwań w pracy sprzedawcy.
18.09.2015

Ile razy możesz okłamać klienta?

Jak często zdarzyło Ci się zadzwonić do klienta bez celu biznesowego? Kiedy tak naprawdę zapytałeś co u niego słychać, jak mija mu kolejny dzień w korpo? Czy gdy opowiadał o swoich dzieciach, problemach z samochodem, słuchałeś? Czy w myślach zliczałeś budżety, licząc czy starczy na premię?
12.08.2015

Kiedy najlepiej dzwonić do klientów?

Każdy z nas w ciągu dnia jest mocno zajęty, dlatego nie lubimy gdy się nam przeszkadza lub przerywa w pracy. Wywołuje to w nas gniew, irytację, a czasem złość szczególnie, gdy któryś raz z rzędu dzwoni do nas handlowiec z super promocją i nową ofertą.
15.07.2015

Sukces banków w najbliższej dekadzie wymaga zmian w pięciu obszarach

Oczekiwania akcjonariuszy w zakresie coraz wyższych zysków, rosnące wymagania klientów, rządów i regulatorów, a także umiarkowane tempo wzrostu gospodarczego w kolejnych latach mogą oznaczać dla banków okres słabej koniunktury i spowolnionego wzrostu.
24.06.2015

Jakie trzy wartości dodane w sprzedaży zapewnia spotkanie ‚face 2 face’ z potencjalnym klientem?

Nie wiem jak u Ciebie, ale ja mam wrażenie, że rynkowo dotarliśmy do czasów, w których chyba nie można już bardziej zarzucać potencjalnych klientów wirtualną sprzedażą. Mam na myśli mailingi sprzedażowe, akcje społecznościowe, interaktywne serwisy webowe, leje i strony łapiące.
17.06.2015

5 błędów, przez które firmy tracą klientów

Rynek polskiej reklamy internetowej w 2015 roku będzie wart 2,77 mld zł. Jednak nawet największy budżet reklamowy nie sprawi, że kampania okaże się skuteczna...
20.05.2015

Jak uodpornić swoich sprzedawców na obiekcje cenowe?

Nie ma chyba takiej branży, gdzie sprzedawcy nie musieliby borykać z obiekcjami cenowymi klientów. Prawdopodobnie każdy menedżer sprzedaży, każdego tygodnia słyszy od swoich sprzedawców, że transakcja mogłaby dojść do skutku.
20.05.2015

5 prostych zasad skutecznej sprzedaży rodem z czarnego rynku

To co przeczytasz niżej stosuj wyłącznie w dobrym celu. Używanie poniższych zasad z przekonaniem może zostać wykorzystane przeciwko interesom klienta. Pamiętaj, że dobro rodzi dobro, a zło wraca ze zdwojoną siłą.
06.05.2015

Tylko dla najskuteczniejszych i najbardziej etycznych w sprzedaży

Rozpoczęła się rejestracja uczestników VII edycji prestiżowego konkursu Polish National Sales Awards, skierowanego do działów Sprzedaży i Obsługi Klienta.
23.04.2015