Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Temat dnia

Źródło: www.sxc.hu

Ukryte reklamy w ogłoszeniach o pracę



Wśród ogłoszeń o pracę można czasem znaleźć bardzo atrakcyjne oferty, w których obiecuje się kandydatom fantastyczne warunki pracy i wysokie wynagrodzenie. Głównym celem takich ogłoszeń nie jest jednak rekrutacja pracowników, ale promocja firmy.

Firmy coraz częściej traktują ogłoszenia o pracę jako element działań marketingowych. Informacja o naborze na stanowisko fotopodróżnika czy testera miejscowości wyjazdowych w egzotycznych krajach jest skuteczniejszym sposobem na promocję niż tradycyjna reklama. Jak mówi dr Konrad Maj, psycholog ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, takie ogłoszenia to typowy przykład marketingu nie wprost. Ludzie są wyczuleni i uodpornieni na przekaz nachalnych reklam, dlatego specjaliści od marketingu coraz częściej muszą wymyślać coś, co trafi do konsumentów i nie będzie tradycyjną reklamą.

Ogłoszenia typu „praca marzeń" zapewniają lepsze utrwalenie nazwy firmy. Oferty te są zwykle związane z wieloetapowym procesem rekrutacyjnych, wymagającym od kandydatów zaangażowania, kreatywności i wytrwałości. Dzięki emocjom związanym z konkurencją i przechodzeniem do kolejnych etapów rekrutacji ludzie bardziej wciągają się w całą akcję, a po jej zakończeniu długo pamiętają nazwę marki. Cały proces wywołuje ekscytację, ciekawość pożądanie, wyczekiwanie oraz pobudza wyobraźnię, co trudno osiągnąć za pomocą standardowego przekazu reklamowego.

Trzeba również pamiętać, że ogłoszenie zamieszczane w dziale ogłoszeń o pracę jest tańsze, a przy tym chętniej czytane niż zwykłe reklamy. Ponadto często wywołują one mniejszy lub większy szum medialny, co dodatkowo zwiększa skuteczność marketingową takich działań.

Dodatkowo firmy oferujące „pracę marzeń" mają pewność, że trafiają z przekazem do konkretnej grupy docelowej, co jest trudne w przypadku np. reklam w telewizji.  W procesie rekrutacyjnym biorą zwykle udział ludzie o pożądanym przez firmę profilu osobowości. O pracę fotopodróżnika starają się osoby młode, ambitne, aktywne, lubiące ryzyko i podróże - czyli wymarzeni klienci firmy produkującej sprzęt fotograficzny, która zorganizowała rekrutację. Przy rejestracji kandydaci podają swoje dane osobowe i zgadzają się na ich przetwarzanie - firmy mogą zatem jeszcze przez długi czas wysyłać do nich swoje reklamy.

W ostatecznym etapie konkursu wybiera się zwykle szczęśliwca, który przez określony czas np. wizytuje atrakcyjne miejsca czy robi zdjęcia z egzotycznych podróży. Taką „pracę marzeń" należy jednak potratować jako przygodę i nie nastawiać się na przedłużenie lub rozszerzenie współpracy.

 

 

 


Na podstawie: GazetaPraca.pl, s. 1, Złapani na pracę marzeń, 3 stycznia 2011 r.

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią







Powiązane artykuły:

Rekrutacja okiem pracodawcy

W internecie aż roi się od poradników mówiących o tym, jak przyszły pracownik powinien przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej...
23.03.2015

Złota rybko daj się złowić, czyli REKRUTACJA handlowca

Życiorys - to twoja wizytówka, to zaproszenie do spotkania właśnie z Tobą spośród tysięcy innych kandydatów. Pierwszym etapem poszukiwań pracy jest przygotowanie atrakcyjnego CV.
29.09.2014

Kontroferta - przyjąć czy odrzucić?

W ciągu ostatnich 6 miesięcy, co 4 rekrutacja prowadzona na stanowisko menedżerskie średniego i wyższego szczebla nie zakończyła się w zakładanym terminie...
02.07.2014

Trudne rekrutacje, czyli szukanie handlowca idealnego i rekrutacyjne never ending story

Rekrutacja na stanowisko przedstawiciela handlowego to zmora niejednego rekrutera czy menadżera zespołu.
22.04.2014

Rekrutacja sprzedawców. Przykłady pytań do rozmowy kwalifikacyjnej

Wywiad jest istotną częścią każdego procesu rekrutacji, jednak gdy chodzi o zatrudnianie sprzedawców staje się on bardzo ważny. To dlatego, że podczas rozmowy rekrutacyjnej można wiele zobaczyć i dowiedzieć się o umiejętnościach sprzedawcy od razu, z pierwszej ręki.
07.04.2014

Rekrutacja przedstawicieli pokolenia Y w obsłudze klienta

Temat pokolenia Y jest niewątpliwie modny wśród HRowców. Ludzie ci wkraczają na rynek jako klienci, ale również zbierają swoje pierwsze doświadczenia w pracy.
18.09.2012

Kłopotliwa rekrutacja na stanowiska sprzedażowe

Współczesny rynek pracy to miejsce występowania wielu sprzeczności. Pomimo występowania dużej stopy bezrobocia, wielu przedsiębiorców boryka się z trudnościami w obsadzaniu wakatów. Na rynku specjalistów odczuwa się przede wszystkim brak handlowców, ludzi specjalizujących się w współpracy z klientem.
07.02.2012

Rynek pracy w obszarze retail

Analizując dane z dostępnych na rynku raportów dotyczących powierzchni handlowej oraz na co dzień zajmując się rekrutacjami dla sieci handlowych, chciałem zwrócić uwagę na trudności, jakie napotykają sieci podczas rekrutacji pracowników.
02.02.2011

Zawód Profesjonalny Sprzedawca, czyli nowy kierunek studiów podyplomowych

Akademia Leona Koźmińskiego we współpracy z firmą doradczo-szkoleniową GM Solutions uruchomiła nowy kierunek studiów podyplomowych - Zarządzanie Zespołem Sprzedaży. Rekrutacja trwa do 15 lutego 2010 roku, a zajęcia rozpoczynają się już w marcu
26.01.2010

Rekrutacja przez sms

Brytyjska firma Teimlo, zajmująca się technologiami stosowanymi w telekomunikacji, poprosiła swoich potencjalnych pracowników o złożenia aplikacji za pośrednictwem sms-a.
06.07.2009