Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Temat dnia

Czas Źródło: www.sxc.hu

Ile czasu tracimy w kolejkach?



Jak wynika z badania przeprowadzonego przez MSPA Europe średni czas oczekiwania w kolejce w 11 badanych rodzajach placówek handlowo-usługowych w Europie wynosi około 10 minut.

Najdłużej, bo średnio prawie 20 minut, czeka się na obsługę na poczcie i w bankach. W cierpliwość uzbroić się muszą również podróżni na dworcach kolejowych, którzy stoją w kolejce średnio 8 minut. W supermarketach spędza się w kolejce około 6 minut, w sklepie z alkoholem  i w barze szybkiej obsługi - 4 minuty, zaś w małym sklepie spożywczym 3 minuty.

Badania pokazują znaczne różnice w długości czasu spędzanego w kolejkach w poszczególnych krajach. Jak się okazuje, najdłużej w kolejkach stoją Rosjanie (ponad 25 minut), Bośniacy (około 20 minut) i Włosi (15 minut). Najmniej czasu w kolejkach tracą natomiast Austriacy, Duńczycy, Szwedzi i Holendrzy (poniżej 5 minut).

Polska pod względem czasu oczekiwania w kolejkach znalazła się na 16. miejscu (na 24 badane kraje) z wynikiem 6 minut 35 sekund. Kolejki w Polsce są relatywnie krótkie (średnio stoją w nich 3 osoby), co świadczy o długim czasie obsługi pojedynczego klienta.

Bartek Dzudzewicz, menedżer ds., badań z firmy Dive-AdHoc, która jest jednym z współautorów raportu, Polacy pracują dłużej niż wynosi średnia w UE i są jednymi z najbardziej zabieganych społeczeństw Europy. Jego zdaniem polscy usługodawcy i przedstawiciele handlu powinni dołożyć wszelkich starań, by skrócić czas oczekiwania w kolejkach, ponieważ zdenerwowany klient kupuje zwykle mniej niż taki, który podejmuje decyzje zakupowe w spokojnej atmosferze.

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, długi czas oczekiwania na obsługę źle wpływa na  samopoczucie klienta, a co za tym idzie - obroty, dlatego starają się walczyć z długimi kolejkami. Jak mówi Dorota Patejko, rzecznik Auchan Polska, sieć zabiega o to, aby na jednego klienta wyładowującego towar przy kasie przypadał tylko jeden klient za nim - zasadę tę udaje się realizować w 75%. Dodatkowo nad sprawną obsługą klientów czuwają zespoły menedżerskie, którym w zarządzaniu pomagają m.in. dane historyczne pozwalające przewidzieć napływ klientów o danej porze dnia. Ponadto w placówkach Auchan kasjerki pakują towar klientom, co również przyspiesza ich przepływ.

 

 


Na podstawie: Puls Biznesu, s. 11, Polscy klienci czekają w długich kolejkach, 31 sierpnia 2010 r.

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią