Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Temat dnia

Źródło: www.sxc.hu

Ciekawa historyjka a wzrost sprzedaży



 

Zastosowanie techniki narracyjnej może zwiększyć sprzedaż aż o 27%.

Naukowcy z University of Illinois przeprowadzili w restauracji badanie, w ramach którego przez 6 tygodni zamieszczali w menu opisowe nazwy potraw w stylu: „sernik na styl nowojorski", „soczyste owoce morza", „chrupiące skrzydełka kurczaka" oraz zwykłe, odpowiednio: „sernik", „owoce morza", „skrzydełka kurczaka". Okazało się, że klienci, którzy mieli do czynienia z narracyjnym menu zamówili więcej potraw i wydali na jedzenie w restauracji o 27% więcej pieniędzy w porównaniu z tymi, którzy czytali typową kartę dań. W dodatku mieli lepsze zdanie na temat serwowanych potraw, lepiej oceniali samą restaurację i chętniej deklarowali chęć kolejnej wizyty w lokalu. Ponadto byli w stanie zaakceptować wyższe o 10% ceny serwowanych dań.

Jednak techniki narracyjne należy stosować umiejętnie. Warto wykorzystywać je tylko wobec pozycji menu, na których najbardziej nam zależy. Jeżeli cała kart dań będzie się składać wyłącznie z pozycji narracyjny, klienci przywykną do tego rodzaju menu i działanie techniki narracyjnej zostanie osłabione.

Technika narracyjna wykorzystana może zostać do przedstawienia historii firmy lub danego produktu. Firma Maybelline, jako jedna z nielicznych, stworzyła miłosną opowieść o produkcie z happy endem. Zaczyna się od faktów. Dowiadujemy się, że pierwsza maskara powstała w 1913 r. Ale od razu naszą uwagę przykuwają ciekawe okoliczności. „Pierwsza maskara została stworzona przez chemika Thomasa L. Williamsa, który chciał pomóc swojej siostrze Mabell zdobyć ukochanego. Thomas wpadł na oryginalny pomysł stworzenia kosmetyku dla kobiet, który nadawałby „głębię" ich spojrzeniu. Tak powstała na bazie tlenku węgla i wazeliny pierwsza maskara" . Firma informuje, że rok później, dzięki maskarze, siostra Thomasa zdobyła ukochanego i wyszła za niego za mąż.

Aby tego typu zabiegi przyniosły oczekiwany efekt, należy pamiętać nie tylko o atrakcyjności opowiadanej historii, ale również o jej wiarygodności. Ponadto każda, nawet najciekawsza historia, ma swój koniec, więc warto zadbać, by wystąpienie lub opowieść nie były za długie.

 


Delta Training, Narracja zwiększa sprzedaż

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią