|
Pseudokomplementy jako forma manipulacji
„Jeden z moich współpracowników ma zwyczaj "sypania" komplementami wokół. Robi to również wobec mnie. Obsypuje mnie komplementami, pochwałami, zapewnieniami o tym, jaka jestem dobra w mojej pracy, jak mnie podziwia...
| 15.07.2015 |
Menedżerze, przygotuj swój zespół na porażkę
Masz świetny zespół, który osiąga założone cele, niejednokrotnie je nawet przekraczając? Zespół kreatywnych, silnych i wydaje Ci się, że zgranych osobowości, dla których nie istnieją rzeczy niemożliwe?
| 10.06.2015 |
Komunikacja międzypokoleniowa
Konflikty międzypokoleniowe zdarzają się wszędzie tam, gdzie ludzie w różnym wieku muszą ze sobą współpracować przy realizacji wspólnego celu. Widać to zwłaszcza wśród pracowników jednej firmy, gdzie czasem mamy do czynienia z trzema czy czterema pokoleniami.
| 23.03.2015 |
Managerowie powinni uczyć się motywowania - jak stworzyć efektywny system motywacji sprzedaży w sektorze MŚP?
Jak ważna jest motywacja wie każdy, kto na co dzień podejmuje wyzwania osobiste i zawodowe. Wiadomo także, jak trudno jest się zmotywować.
| 29.12.2014 |
Zarządzanie talentami w firmie
Zarządzając Talentami mamy możliwość skonstruowania sensownego planu sukcesji, który w aspekcie zmiany jest gotów do użycia i zapewnia ciągłość zarządzania z przewidywalną jakością.
| 21.11.2014 |
5 strategii jakie wykorzystujemy do rozwiązywania konfliktów
O konflikcie ciąg dalszy. W poprzednim artykule pisałam skąd może brać się konflikt i jakie są jego rodzaje. Dziś, co nieco o tym, jak można do konfliktu podchodzić. Każdy z nas ma swój ulubiony sposób.
| 21.10.2014 |
Mail z podziękowaniem za współpracę – jak odejść z klasą?
Jeśli opuszczasz firmę w skutek niezależny od Ciebie, zmieniasz stanowisko lub miejsce pracy, ważne jest, aby poinformować wszystkich, w tym klientów, że nie będzie się już im dalej służyć. Dlatego napisanie maila pożegnalnego z podziękowaniami za współpracę jest częścią dobrej etyki pracy.
| 03.10.2014 |
Jak rozmawiać o wynagrodzeniu z potencjalnym pracodawcą?
Rozmowa o wynagrodzeniu za pracę podczas rozmowy kwalifikacyjnej zawsze wywołuje wiele emocji. Wymaga ona od kandydata przygotowania zarówno merytorycznego, jak i odpowiedniej postawy w trakcie właściwej rozmowy.
| 01.10.2014 |
Złota rybko daj się złowić, czyli REKRUTACJA handlowca
Życiorys - to twoja wizytówka, to zaproszenie do spotkania właśnie z Tobą spośród tysięcy innych kandydatów. Pierwszym etapem poszukiwań pracy jest przygotowanie atrakcyjnego CV.
| 29.09.2014 |
Dobry handlowiec towarem deficytowym – jak dotrzeć do najlepszych?
"Kup Pan cegłę!" to znany cytat z filmu "Ewa chce spać", który świetnie ilustruje dzisiejszą sytuację na rynku handlowców - rynku, na którym trzeba za wszelką cenę sprzedać produkt lub usługę, co nie każdy potrafi.
| 15.09.2014 |
Motywacja jako narzędzie inspiracji w rękach Szefa
Motywacja - stan gotowości do podjęcia działania. Pojęcie motywacji ma również wiele definicji w zależności od dziedziny życia w jakiej chcemy ją stosować. Zarządzenie, ekonomia, psychologia, etc.
| 08.08.2014 |
Spotkania zespołu sprzedażowego
Menedżer prowadzący zespół sprzedaży, niezależnie od jego wielkości, jest odpowiedzialny za przygotowanie i profesjonalne prowadzenie okresowych spotkań, dotyczących spraw bieżących, jak i wynikających z przyjętego systemu zarządzania.
| 04.08.2014 |
Szkoleniowa puszka Pandory, czyli czy rywalizacja jest tak zła, jak jej PR?
Rywalizacja? W opinii wielu jest niczym puszka Pandory, której otwarcie pociąga za sobą następstwa w postaci konfliktów, wycieczek osobistych, ujawniania skrywanych antypatii.
| 10.06.2014 |
Jak wyłowić perły ze źródła pełnego… nie tylko pereł?
Obecny rynek pracy jest gęsty jak podwójna porcja barszczu ukraińskiego. Znajdziesz tu zatrzęsienie kandydatów, wszechstronnie wykształconych, znających języki, z doświadczeniem krajowym i zagranicznym, z kompetencjami miękkimi, twardymi...
| 14.05.2014 |
Grzechy Managera – 5 najczęściej popełnianych przez managerów i kierowników błędów
Świadomość kadry kierowniczej, dzięki rozpowszechnianiu się wiedzy na temat procesów HR rośnie z roku na rok. Wciąż jednak managerowie i kierownicy popełniają niewybaczalne błędy...
| 05.05.2014 |
Rekrutacja sprzedawców. Przykłady pytań do rozmowy kwalifikacyjnej
Wywiad jest istotną częścią każdego procesu rekrutacji, jednak gdy chodzi o zatrudnianie sprzedawców staje się on bardzo ważny. To dlatego, że podczas rozmowy rekrutacyjnej można wiele zobaczyć i dowiedzieć się o umiejętnościach sprzedawcy od razu, z pierwszej ręki.
| 07.04.2014 |
Czym różnią się dwa modele przywództwa: transakcyjne i transformacyjne?
Model transakcyjny jest narzędziowy. W wielkim skrócie: pracownicy są jak narzędzia. Jeśli chcesz od nich uzyskać coś dodatkowego, jakiś ekstra wysiłek, musisz im dać coś dodatkowego...
| 18.03.2014 |
Jak zatrzymać nowego pracownika?
Pierwsze dni w nowej firmie to duże wyzwanie dla nowych pracowników i ich pracodawców. Ci pierwsi muszą odnaleźć się w nieznanym otoczeniu.
| 12.03.2014 |
Jak rozwijać pracowników call center?
Rotacja. Zniechęcenie. Obojętność. Opór. Ignorowanie poleceń. Negowanie nakazów i zakazów. Absencje w pracy. Zwolnienia lekarskie. Ciągłe narzekanie i marudzenie. Im mocniej naciskasz, tym większy czujesz opór.
| 05.03.2014 |
Jak wyszkolić skutecznego przedstawiciela handlowego?
Dwight D. Eisenhower powiedział: „Sztuka przewodzenia polega na nakłanianiu ludzi do robienia tego, czego pragnie przywódca, przy czym pozostają oni przekonani, że sami tego chcą"
| 03.02.2014 |
Jak zostać strategicznym przywódcą?
Ciężko jest być strategicznym przywódcą, jeśli nie wie się, jakimi kompetencjami powinien odznaczać się taki leader.
| 04.12.2013 |
Jaką formę rozwoju pracowników wybrać?
Cechą charakterystyczną organizacji, które utrzymują się w swojej branży i przynoszą zyski jest nieustanny rozwój. Można pokusić się o stwierdzenie, że rozwój dla biznesu jest tym samym czym dla świata roślin i zwierząt ewolucja...
| 20.11.2013 |
Jak dobrze rozstać się z pracownikiem?
Zwolnienie pracownika to jedno z najtrudniejszych zadań, przed którym prędzej czy później
będzie musiał stanąć każdy menadżer.
| 13.11.2013 |
Z kijem i marchewką nie podchodź!
Zmotywowany pracownik jest marzeniem każdego HRowca, a jeszcze bardziej menedżera, dlatego też firmy dwoją się i troją walcząc o wprowadzanie narzędzi motywacyjnych, które będą skuteczne i które przełożą się na większe zaangażowanie pracowników.
| 29.10.2013 |
Sekrety udanego zarządzania kompetencjami
Aby skutecznie zarządzać firmą, nie mamy obowiązku posiadać całej wiedzy świata i znać się na wszystkim. Tutaj najważniejsze jest umiejętne podejście do ludzi i tzw. inteligencja finansowa...
| 09.10.2013 |
|