|
Jak uodpornić swoich sprzedawców na obiekcje cenowe?
Nie ma chyba takiej branży, gdzie sprzedawcy nie musieliby borykać z obiekcjami cenowymi klientów. Prawdopodobnie każdy menedżer sprzedaży, każdego tygodnia słyszy od swoich sprzedawców, że transakcja mogłaby dojść do skutku.
| 20.05.2015 |
Zespołowy trening sprzedażowy - rola menedżera
Funkcje szkoleniowe menedżera sprzedaży, uważa się za jedne z najważniejszych, mających wpływ na wyniki podległych sprzedawców. Najbardziej wydajny jest coaching indywidualny połączony z wspólną pracą w terenie.
| 10.03.2015 |
Wykorzystaj SWOT w analizie sprzedaży
Dobrze jest zacząć działanie od diagnozy, czyli analizy. Z wiedzą o wszystkich słabych i silnych stronach można odpowiednio zaplanować każdy ruch. Dziś przedstawimy jedno z najlepszych narzędzi - prostą i sprawdzoną technikę SWOT.
| 09.03.2015 |
Wybierz właściwy wzrost - ekstensywny lub intensywny
Sprzedaż może rosnąć na dwa sposoby - ekstensywnie albo intensywnie. Czasem będą one funkcjonować równolegle, obok siebie, czasem trzeba się będzie zdecydować na jeden znich. Warto wiedzieć jak dokonać dobrego wyboru!
| 09.03.2015 |
Jak sprawić, że sprzedawcy pokochają system CRM?
Każdy, kto spędził choć trochę czasu w dziale sprzedaży, spotkał się z firmowym systemem CRM. Większość sprzedawców jednak na niego narzeka, nie lubi go, a wręcz nienawidzi z kilku typowych i przewidywalnych przyczyn.
| 17.02.2015 |
Indywidualny audyt sprzedawcy
Niezależnie od ocen menedżera sprzedaży, co do jakości pracy sprzedawcy, jego wyników i rozwoju kariery zawodowej, warto namówić podwładnych do przeprowadzenia własnego audytu sprzedażowego.
| 04.02.2015 |
Planowanie sprzedaży: jak napisać plan sprzedaży?
Przedsiębiorcy, właściciele firm i osoby odpowiedzialne za wyniki sprzedaży i zarządzanie budżetem marketingowym powinni tworzyć plany sprzedaży aby podejmować dobre decyzje sprzedażowe, postawić na właściwie produkty i grupy docelowe.
| 07.01.2015 |
Skuteczna kwalifikacja klientów
Dbanie o interes klienta to hasło klucz do sukcesu na obecnym rynku. Klienci oczekują korzyści, jakkolwiek byłaby ona zdefiniowana.
| 09.12.2014 |
Bardzo subiektywne cięcie kosztów w dziale sprzedaży
Ciężko jest co roku mieć kolejne wzrosty sprzedaży. Czasem sytuacja zmusza menedżera aby zastanowić się nad zoptymalizowaniem kosztów swojego działu handlowego. Jak to zrobić, aby po takich cięciach dział był nadal efektywny: aby utrzymać, bądź zwiększyć przychody?
| 24.11.2014 |
Raporty menedżera sprzedaży
Każdy menedżer sprzedaży, który pragnie mieć dostęp do prawdziwej informacji, wymaga od swoich podwładnych raportów na temat ich działalności w określonym przedziale czasu.
| 19.11.2014 |
Bardzo subiektywne cięcie kosztów w dziale sprzedaży
Ciężko jest co roku mieć kolejne wzrosty sprzedaży. Czasem sytuacja zmusza menedżera aby zastanowić się nad zoptymalizowaniem kosztów swojego działu handlowego.
| 27.10.2014 |
Znienawidzony CRM – komu ma służyć?
Pierwsze skojarzenie CRM - to narzędzie do karania handlowców. Karania i ewentualnie chwalenia, bo Polacy raczej chwalący się nie są
| 28.07.2014 |
Zarządzanie obszarem sprzedażowym
W biznesie sprzedażowym istnieją dwa podejścia do potencjalnych klientów. Albo sprzedawcy mają przypisanych, zdefiniowanych klientów docelowych, podzielonych np. ze względu na lokalizację, wielkość, specjalizację, dochodowość itp., albo działają na własną rękę.
| 22.07.2014 |
Jak zwiększyć sprzedaż w hotelu? 5 prostych sposobów na nowe rezerwacje!
Co sprawia, że Twój hotel jest znany? Serwis i wzorowa obsługa klienta. Ale co świadczy o sukcesie Twojego hotelu? Sprzedaż oczywiście.
| 19.03.2014 |
Zarządzanie wynagrodzeniem prowizyjnym – korzyści handlowców i firmy.
Rozliczanie handlowców z efektów ich pracy to jeden z ciekawszych procesów w tzw controllingu personalnym i sprzedażowym, a jednocześnie, jeden z bardziej skomplikowanych.
| 11.03.2014 |
Chcesz być coachem dla swoich pracowników? Wykorzystaj model GROW
Model GROW z powodzeniem można nazwać jednym z najbardziej efektywnych narzędzi coachingowych. Wykorzystany przez menadżerów staje się niezwykle pomocną metodą zarządzania zespołem i motywowania go do jeszcze skuteczniejszej pracy.
| 11.02.2014 |
Przedstawiciel do zadań specjalnych
Chyba każdy oglądał kiedyś film, gdzie dostęp do jakichś tajnych danych był broniony przez system rozpoznający twarz czy źrenicę osoby chcącej go uzyskać...
| 04.02.2014 |
Jaki model sprzedaży funkcjonuje w Twojej firmie?
O tym jak bardzo ważna jest rola handlowców w osiąganiu zysków firmy – nie trzeba się rozpisywać. Ważne jest jednak to jak wygląda proces sprzedaży w Twojej firmie oraz jaką strategię sprzedaży realizują osoby odpowiedzialne za sprzedaż.
| 11.12.2013 |
Pięć kroków do wyboru efektywnego systemu obsługi klienta
Na początku była infolinia… Każda firma zaczyna swoje kontakty z klientami podając na stronie internetowej numer telefonu do recepcji, gdzie uprzejma asystentka kieruje kontrahentów do innej osoby, która (prawdopodobnie) będzie mogła im pomóc.
| 10.12.2013 |
Karty stałego klienta w programie lojalnościowym
Owszem! Jest to skuteczne działanie marketingowe i tańsze od innych form reklamy. Z uwagi na ten fakt, duże firmy z niego często korzystają. Napotykamy się na nie praktycznie codziennie - na stacjach paliw czy w hipermarketach.
| 18.11.2013 |
Klient nie chce kupić
Do napisania niniejszego tekstu zainspirował mnie jeden z menedżerów sprzedaży. Opowiedział historię osoby, której głównym zadaniem miał być cross-sell istniejącej bazy klientów.
| 24.09.2013 |
Sukces projektu – jak go osiągnąć?
Badania Chaos Group i Standish Group pokazują, że tylko 20% projektów kończy się sukcesem, natomiast 50% napotka na spore trudności, a co czwarty przynosi tylko straty!
| 10.09.2013 |
„Dowieźć wynik” czyli efektywny menedżer sprzedaży
Firmy inwestują w szkolenia najlepszych sprzedawców i chętnie promują ich awansem na menedżerów sprzedaży. Bywa jednak, że nie radzą sobie oni w tej roli najlepiej...
| 10.09.2013 |
Sprzedaż i dosprzedaż – jak dosprzedawać i jak podnosić wskaźniki sprzedaży?
Jedną z cech wybitnych sprzedawców, oprócz wdrażania technik zwiększenia sprzedaży, jest także umiejętność zadawania pytań. Jak więc podnieść sprzedaż za pomocą kilku prostych pytań?
| 07.08.2013 |
Droga ku lojalności Klienta - część 2
Budowanie długotrwałych relacji z klientami
Ukierunkowanie na działalność vs. ukierunkowanie na klienta
| 01.07.2013 |
|