Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa sprzedawcy

Źródło: Fotolia

Plan działania sprzedawcy



Tym, co odróżnia świetnych sprzedawców od przeciętnych jest to, że ci pierwsi mają jasno określony plan działania, który pozwala osiągnąć zamierzony cel. W sprzedaży nie ma przypadków, dlatego jeżeli chcesz odnieść sukces musisz stale rozwijać swoje umiejętności i wypracować w sobie pewne nawyki, które będziesz stosował w praktyce. 

Plan działania sprzedawcy

Jak wygląda Twój dzień pracy?

Odpowiedz proszę na poniższe pytania, żeby sprawdzić jak wygląda Twój dzień pracy?

  • Jaka jest rzeczywista liczba kontaktów telefonicznych, które wykonałeś w tym tygodniu?
  • Z iloma klientami udało Ci się spotkać w tygodniu?
  • Jaka jest liczba spotkań w tygodniu, w których zawierasz umowę?
  • W jakim celu telefonujesz? Żeby umówić się na spotkanie, przesłać ofertę, porozmawiać?
  • Jak mierzysz wyniki swoich działań?
  • Kto jest Twoim klientem? Jakie firmy - branża, profil działalności.
  • Gdzie się znajdują? W jakiej lokalizacji/regionie?
  • Kto jest Twoim najlepszym klientem?
  • Z jakimi firmami do tej pory udało Ci się nawiązać kontakt i porozmawiać?
  • Które firmy, o jakim profilu nie były zainteresowane Twoim produktem/usługą? Dlaczego?
  • Które firmy mogą potencjalnie kupić najwięcej? Małe, średnie, duże?
  • Do których klientów jesteś w stanie dojechać, pojechać?
  • Jakie są potrzeby Twoich klientów?
  • Jakie korzyści daje klientowi Twój produkt/usługa?
  • Czy zawarłeś te informacje w ofercie, prezentacji, mailu, który wysyłasz do klientów?
  • Jakie są najczęstsze obiekcje klientów, z którymi się spotykasz?
  • Czy masz zapisane i opracowane odpowiedzi na każdą z nich?
  • Co robisz z tymi, którzy mówią „Nie"?
  • Jak wygląda follow up?
  • W jaki sposób utrzymujesz kontakt z obecnymi klientami, bo jak sam wiesz czas szybko mija, zwyczaje klientów ulegają zmianie i łatwo mogą zmienić sprzedawcę, firmę?
  • Czy korzystasz z tego, że masz zadowolonych klientów i prosisz o polecenie Cię innym?
  • W jaki sposób dbasz o podnoszenie swoich umiejętności?
  • Czy twoja firma ma plan sprzedaży? Czy znasz go?
  • Jaka jest Twoja dominująca metoda pozyskiwania klientów w kanale b2b?

Wiedz, że pytania, które Ci właśnie zadałem, nie są przypadkowe. Chciałem tylko sprawdzić czy poświęcasz czas na robienie właściwych rzeczy, bo będzie miało to wpływ na opinię, jaką wystawią ci koledzy, szefowie, współpracownicy i oczywiście klienci. Jeśli chcesz być najlepszy, nie możesz ograniczać się tylko do wypracowanego dziennego, tygodniowego, czy miesięcznego limitu sprzedaży, który narzucił ci szef, by cieszyć się potem z reszty wolnego czasu. Musisz robić to, co robią najlepsi w tym fachu i to każdego dnia - mieć plan działania i konsekwentnie go realizować.

Poniżej chce Ci przedstawić propozycję takiego planu, od której możesz zacząć.

Plan działania sprzedawcy w środowisku b2b „business to business"

W puste pola poniżej wpisz liczby, żeby sprawdzić jak wykorzystujesz czas w pracy. Dzięki temu będziesz mógł przejrzeć swój tydzień, zmierzyć wyniki i postarać się pracować efektywnej.

Plan działania na ten tydzień

  • Liczba zaplanowanych rozmów telefonicznych z potencjalnymi klientami __
  • Liczba zaplanowanych rozmów telefonicznych z byłymi klientami __
  • Liczba zaplanowanych rozmów telefonicznych z aktualnymi klientami __
  • Liczba zaplanowanych spotkań z potencjalnymi klientami __

Po tygodniu... Wynik:

  • Liczba kontaktów telefonicznych z potencjalnymi klientami __
  • Liczba kontaktów telefonicznych z byłymi klientami __
  • Liczba kontaktów telefonicznych z aktualnymi klientami __
  • Liczba spotkań, które się odbyły __
  • Liczba spotkań, w których zawarłem umowę __

 


Sebastian Szymański
Sales Expert w Sebby Sales Consulting - €“ doradztwo, szkolenia sprzedażowe, strategie, audyty sprzedaży. Autor niezależnego bloga o sprzedaży: "Sebby Sales -€“ Sprzedaż bez tajemnic"

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią