Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa sprzedawcy

Źródło: Fotolia

Ile razy możesz okłamać klienta?



Jest jakiś limit? Jest jakaś granica, której nie możesz przekroczyć? 2, 4, 10?

Byłam na zebraniu 5 – latków w przedszkolu. Kadra nauczycielska zachęcała, by rodzice też włączali się w zajęcia i  przyszli poopowiadać o tym, co robią, kim są, czego używają w pracy. No i już widziałam oczyma wyobraźni jak dzieci mówią: że handlowiec to oszust, naciągacz, wyłudzacz i kłamca, no i nic, nigdy nie działa tak, jak zapowiedział.

HANDLOWIEC – KŁAMCZUCH

A my? Jaki obraz handlowca mamy? Taki sam. Skąd to się wzięło? Od nas samych. Przyjęło się w naszej kulturze, że każdy handlowiec kłamie.

Nie budujemy relacji, nie dbamy o jakość, nie myślimy o przyszłości. Zaliczamy klientów, ich budżety, ich 5 minutowe potrzeby.

Jak często zdarzyło Ci się zadzwonić do klienta bez celu biznesowego? Kiedy tak naprawdę zapytałeś co u niego słychać, jak mija mu kolejny dzień w korpo? Czy gdy opowiadał o swoich dzieciach, problemach z samochodem, słuchałeś? Czy w myślach zliczałeś budżety, licząc czy starczy na premię?

Skąd wzięła się ta partyzantka?

Z targetów, presji, wyników. Ktoś przydzielił targety, ktoś wymyślił byle jakie produkty, ktoś wymaga wyników, ktoś kazał opróżnić magazyny, a handlowiec???? świetnie się sprzedał. Obiecał. Dowiózł, bądź  nie, ale już sprzedaje innym. Nasi klienci tez doskonale opanowali sztukę koloryzacji i gdy pytasz: to jak, finalizujemy? Pada magiczne: tak, ale…..za miesiąc. No i zaczyna się prawdziwa sprzedaż;))))

Kłamiemy jeszcze, bo nie przywykliśmy do mówienia: przepraszam, nie umiemy wypowiedzieć tego słowa. Nie chcemy komplikacji, więc próbujemy dróg na skróty. Kłamiemy, bo chcemy czuć, że ktoś nas lubi, że ktoś zawsze może liczyć na nasze dobre, skłamane słowo;) no i my mediowcy kochamy pieniądze. Uwielbiamy markowe produkty, bo przecież to w ciągu dnia promujemy, w takim środowisku się poruszamy – wszystko na pokaz.

Notorycznie zmieniasz stawki z wydawcami, podzleceniobiorcami, liczysz, że nie zauważą Twojej niby pomyłki? Wciąż stosujesz ten chwyt: „dałam ciała” ratuj? Klient zaakceptował inną wycenę? Czy można mylić się w każdym media planie? Jak współpracować z takim accountem-handlowcem? Czy po 20 takich wycenach nie nabywasz przyzwyczajeń i nie przekładasz ich na sferę prywatną? Kto będzie chciał z Tobą wypić piwo, gdy formalnie dałeś się poznać jako krętacz? Wiem, tylko drugi krętacz;)))))))

Świetnie sprzedajesz się na rekrutacjach, tylko z realizacją Ci nie idzie? Ubarwiłeś nieco, że pracowałeś bezpośrednio dla Samsunga, gdy de facto byłeś odpowiedzialny za nadzorowanie materiałów pomiędzy agencjami?

Czemu to robimy? Zapominamy, że rynek, nawet mediowy, a może szczególnie mediowy, jest mały. Zapominamy, że dziś pracujemy u lidera, jutro w dużo mniejszej firmie. Walczymy o realizację targetów i wyższą premię, konkurujemy z innymi handlowcami. Koloryzujemy, ale czy kłamiemy? Mijamy się z prawdą, fantazjujemy, naciągamy rzeczywistość w szczytnym celu.

To ile razy możemy okłamać klienta?

Raz.

Po tym razie, mamy dwa wyjścia. Albo przyznać się do winy, przeprosić i próbować odbudować relację, albo szukać zupełnie nowych klientów, którzy nigdy nie pytają o rekomendacje. Mimo wszystko świat jest mały i wszystko co zasialiśmy, kiedyś zaowocuje, wróci do nas jak kula śnieżna zbierając wszystkie plony i chwasty.

Inwestujmy w dobre relacje, inwestujmy w długofalową współpracę. Klienci zmieniają stanowiska, firmy, dziś są tu, jutro tam. Pamiętajmy też o rekomendacjach. Klienci, spędzają czas z ludźmi na podobnych szczeblach, rozmawiają, polecają, wymieniają się kontaktami. Jeśli czujesz, że jesteś prawdziwym handlowcem i jutro nie zmieniasz branży i profesji, i chcesz rozwijać swoje portfolioklientów, nie kłam

.klamstwo_raz_wypowiedziane_2014-03-01_21-24-26_middle


Eliza Graff, http://sprzedazmojapasja.pl

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią