Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa sprzedawcy

Źródło: Fotolia

Jakie trzy wartości dodane w sprzedaży zapewnia spotkanie ‚face 2 face’ z potencjalnym klientem?



Nie wiem jak u Ciebie, ale ja mam wrażenie, że rynkowo dotarliśmy do czasów, w których chyba nie można już bardziej zarzucać potencjalnych klientów wirtualną sprzedażą. Mam na myśli mailingi sprzedażowe, akcje społecznościowe, interaktywne serwisy webowe, leje i strony łapiące. Wszystko po to, aby realnie wspierać tradycyjny marketing i systematycznie zwiększać zarówno zasięg biznesu, jak i wolumen sprzedaży.

To oczywiście uzasadnione. Zarówno niższymi kosztami, jak i krótszym czasem dotarcia do potencjalnego klienta. Mamy też zupełnie nowy czas na ziemi - czas wirtualnej, szybkiej i taniej informacji - w którym to czasie należy się zwyczajnie odnaleźć. Z całą pewnością utrzymywać stosowne tempo.

Są jednak 3 powody dla których wciąż upierałbym się przy sprzedaży na żywo, realizowanej przez profesjonalnego, empatycznego sprzedawcę. Zwłaszcza w obliczu sprzedaży produktów i usług bardziej skomplikowanych, dających więcej możliwości potencjalnym klientom (b2b, ale również b2c w zakresie złożonych rozwiązań). Mianowicie:

1. Sprzedaż podczas spotkania na żywo daje znacznie większe szanse na zbudowanie relacji z potencjalnym klientem. Sprzedawca ma możliwość wymienić się z klientem informacjami na wielu poziomach - zarówno co do treści, jak i komunikatów niewerbalnych. Oboje mają szansę znaleźć wspólne mianowniki, tematy do rozmowy i postawienia fundamentu pod przyszłą relację. Na jej bazie i przy założeniu profesjonalizmu, produktów najwyższej jakości oraz pełnej spójności po stronie sprzedawcy, szanse na pozyskanie zaufania przyszłego klienta są istotnie wyższe. Pomyśl sam, czy nie jest nam łatwiej rozpocząć współpracę z kimś kogo osobiście spotkaliśmy, do kogo nabraliśmy przekonania i kto pokazał nam swoim zaangażowaniem, że wie jak nam pomóc i szczerze mu na tym zależy? A jeśli jeszcze okazało się, że mamy w pewnych kwestiach podobny punkt widzenia, mieliśmy zdecydowanie więcej powodów na tak, niż tych przeciwnych.

2. Pomimo wielu starań ekspertów i entuzjastów sprzedaży wirtualnej, dopiero spotkanie na żywo i w pełnej gamie zmysłów, pozwala precyzyjnie ustalić oczekiwania i rzeczywiste potrzeby naszych potencjalnych klientów. Bez ustalenia co jest potrzebne naszemu potencjalnemu klientowi, nie będzie możliwe przygotowanie i dostarczenie rzetelnego i wartościowego rozwiązania, które w dłuższej perspektywie czasu zawsze stanowi podstawę oceny naszej jakości i przydatności na przyszłość.

3. Pracując z klientem 'face 2 face' i przy założeniu, że wykazaliśmy się zgodnie z jego oczekiwaniami, mamy dużo większe zarówno łatwość, jak i prawdopodobieństwo pozyskania poleceń do innych klientów z kręgu jego znajomości. Zarekomendowany klient, u którego możesz powołać się na relację z polecającym, to zupełnie inny początek rozmowy handlowej niż ten, z którym nie masz żadnego połączenia na dzień dobry. Jako bonus do tych trzech punktów dodałbym, że sprzedaż na bezpośrednim spotkaniu z klientem daje zdecydowanie więcej możliwości na wyjaśnienie rozwiązań w ramach naszej oferty. Tym bardziej, im bardziej skomplikowane są w swojej istocie. Dzięki temu nasz klient nie dość, że lepiej pozna możliwości, to jeszcze z większą świadomością przydatności podejmie decyzję. Decyzję, która w swojej naturze ma wpisaną późniejszą ocenę swojej przydatności, a za tym i opłacalności.

Jestem ciekawy, co Ty sądzisz w temacie? Jeśli tylko masz taką możliwość, wyznacz profil swojego kluczowego klienta i to właśnie w niego inwestuj swój czas, organizując spotkania twarzą w twarz.

Z całą pewnością Twój biznes dzięki temu może tylko zyskać.


www.OlekSienkiewicz.pl / FaceBook: AleksanderOlekSienkiewicz

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią