Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa menedżera

Okrągły stół Okrągły stół Źródło: www.sxc.hu

SKUTECZNY NIE-PERFEKCJONIZM



Wiesz, ze perfekcyjność w realizacji zadań jest bronią przeciw skuteczności?

Jak często szukamy wymówki, żeby odkładać w czasie działania?

- od jutra nie palę

- w poniedziałek zabiorę się za porządki w papierach

- jutro odpiszę na zapytania ofertowe

- od przyszłego tygodnia biorę się ostro do roboty

- muszę najpierw ustalić co ważne, co pilne

Jak często dzień w pracy mija nie wiadomo kiedy, a Ty masz poczucie, że nic nie zrobiłeś. Czytasz maile, przerzucasz papiery, skaczesz miedzy 15 aplikacjami w laptopie, odkładasz wszystko na później... Planujesz, kombinujesz, ustalasz priorytety. Cały dzień kupa roboty a nic nie wykonane! Jak to możliwe?

A tak, że nie podejmujesz żadnego działania. Dajesz sobie czas do namysłu, poświęcasz dużo czasu na planowanie. To idealne warunki dla rozwoju Twojego wewnętrznego lenia. Pozwalasz mu rządzić, zamiast trzymać ster we własnych dłoniach.  Ludzie sukcesu szybko podejmują decyzje i natychmiast wdrażają je w życie.

Jeśli chcesz do nich dołączyć, porzuć zły nawyk odkładania na później, a przyjmij zasadę działania od razu. Stanowczość i konsekwencja w stosowaniu tej zasady pozwala na styl życia zorientowany na działanie.

Wiem, wiem, jeśli jesteś perfekcjonistą, w tym momencie jesteś oburzony brakiem doskonałego planu, który wymaga odpowiedniego przygotowania, opracowania i całego procesu wdrożenia - żeby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Perfekcjoniści są dość radykalni w realizacji zadań. Uważają, że wszystko, co robią, musi być perfect - zrobione najlepiej jak to możliwe. Zwykle mają tez kłopot z delegowaniem zadań, bo nikt nie zrobi czegoś lepiej niż oni sami. Często stają przed dylematem skrajnego wyboru albo wszystko albo nic, zrobić coś dobrze albo w ogóle tego nie robić. Jednak ani w życiu ani w pracy, ani tym bardziej we współczesnej sprzedaży nic nie jest całkiem białe lub całkiem czarne. Liczy się przede wszystkim szybka reakcja i elastyczność w dostosowaniu do sytuacji. W tej sytuacji mnie jako wciąż pracującej nad sobą perfekcjonistce pomaga ponadczasowe pytanie: czy warto? Zawsze przed podjęciem działania zadaję sobie pytanie - czy klient wymaga aż tyle ile ja wymagam od siebie?  A bardziej szczegółowo chodzi o pilnowanie samego siebie i zawsze stawianie się w roli drugiej strony kontraktu. Podstawowym staje się pytanie - jakiego poziomu oczekuje klient? Na czym mu zależy? Czy na czasie reakcji czy na perfekcyjnej usłudze?

W zarządzaniu zespołem sprzedaży, perfekcjonizm menedżera raczej przeszkadza niż pomaga. Uwierzcie mi, ze wymaganie mniej od innych niż od samego siebie graniczy z cudem J Jedynie ścisła samokontrola daje rewelacyjne efekty. Zmiana nawyku - za każdym razem kiedy masz ochotę odłożyć coś na później - zrób to od razu. Rób tak przez pół roku. Konsekwentnie - za każdym razem! Gwarantuję Wam, że zadziała!

Zacznij od

  • Usunięcia z biurka wszystkich żółtych karteczek i dokumentów z przegródek na biurku. Bierz do ręki każdą kartkę po kolei i załatwiaj sprawę natychmiast. Zajmie to trochę czasu - nawet kilka godzin, ale pamiętaj, że to jednorazowy program naprawczy - od każdej następnej sprawy - zamiast zapisać ją na żółtej karteczce i odwiesić ja na monitor - wpisz spotkanie w kalendarz, oddeleguj zadanie do odpowiedniej osoby, wyznacz termin zakończenia.
  • Odgruzuj skrzynkę mailową - skasuj zbędne wiadomości, załatw od razu wszystkie sprawy zaznaczone monitem, chorągiewką. Zlikwiduj kategoryzowanie, dodatkowe foldery - przeciągnięcie myszką maila ze sprawą do załatwienie sprzyja odwlekaniu w czasie załatwienia sprawy.
  • Podejmij decyzję o działaniach, jakie są konieczne by zamknąć sprawę - i DZIAŁJ OD RAZU!

Powieś sobie nad biurkiem słowa gen. Pattona:

„Dobry plan wprowadzony w życie od razu z całą mocą,

Jest lepszy niż doskonały plan wdrożony tydzień później"

 


Anna Krajewska, trener sprzedaży

Polecam:
Julie Morgenstern „Organizing From The Inside Out”
Kerry Gleeson „The personal efficiency program”

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią





Powiązane artykuły

Pracoholizm nie dla sprzedawcy

Główną funkcją pracoholizmu jest nieustanne podnoszenie poczucia własnej godności i wartości przy jednoczesnym wypieraniu niepewności. Minimalizacji lęku ma towarzyszyć perfekcjonizm osoby uzależnionej, czyli stawianie sobie wygórowanych wymagań.
15.04.2011