Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa menedżera

Źródło: www.sxc.hu

Wykorzystaj SWOT w analizie sprzedaży



Dobrze jest zacząć działanie od diagnozy, czyli analizy. Z wiedzą o wszystkich słabych i silnych stronach można odpowiednio zaplanować każdy ruch. Dziś przedstawimy jedno z najlepszych narzędzi - prostą i sprawdzoną technikę SWOT.

 Technika SWOT polega na posegregowaniu posiadanych informacji o danej sprawie na cztery grupy, przy czym tutaj „sprawą" jest sprzedaż naszej firmy:


S  (Strengths) - mocne strony: wszystko co stanowi atut, przewagę, zaletę.


W (Weaknesses) - słabe strony: wszystko co stanowi słabość, barierę, wadę .


O  (Opportunities) - szanse: wszystko co stwarza szansę korzystnej zmiany.


T  (Threats) - zagrożenia: wszystko co stwarza ryzyko niekorzystnej zmiany.


Po wpisaniu w odpowiednie miejsca wszystkich ważnych informacji należy odpowiedzieć na kluczowe pytania:

Jak wzmocnić mocne strony?
Jak osłabić słabe strony?
Jak zniwelować zagrożenia?
Jak wykorzystać szanse?

Podstawowa zasada brzmi: Nie kończ analizy na samym wypisaniu informacji!

Za wiedzą muszą iść konkretne działania. Dla przykładu:

Gdy mocną stroną jest doświadczenie sprzedawców - zbierz je i zapisz w jednym miejscu, żeby nowi ludzie mieli łatwiejszy początek.
Gdy słabą stroną jest skomplikowany podukt, który sprzedajesz - udoskonal szkolenie, które go dotyczy i naucz ludzi, jak prościej przedstawiać korzyści.
Gdy zagrożeniem jest kurczący się rynek - zastanów się, w jaki sposób utrzymać obecnych klientów.
Gdy szansą jest pojawiająca się moda na produkty podobne do Twoich - skup się na klientach, którzy przychodzą do Ciebie tylko ze względu na nią.
Gdy mocną stroną są zadowoleni klienci - zapytaj się otwarcie, czy mogą Cię zarekomendować (jeśli są zadowoleni z Twoich usług, zrobią to z przyjemnością)
Gdy słabą stroną jest niesprawna komunikacja wewnątrz firmy - zastanów się, w jaki sposób wyeliminować zbędną biurokrację i poprawić obieg informacji

Dobrze przeprowadzona analiza SWOT zawsze dawała firmom bogaty materiał: wnioski, pomysły, konieczne działania, korekty, szkolenia itd. itp. Pokazywała też, na czym należy się skoncentrować.

 

Wojciech Dudziak
ASK Analizy Szkolenia Konsulting


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
numer seryjny:54fd5dda-8710-4c9e-8fdb-6ea55bef4303

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią