Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa menedżera

Źródło: www.sxc.hu

Planowanie sprzedaży: jak napisać plan sprzedaży?



Planowanie sprzedaży jest integralną częścią opracowania i wdrażania strategii marketingowej. Przedsiębiorcy, właściciele firm i osoby odpowiedzialne za wyniki sprzedaży i zarządzanie budżetem marketingowym powinni tworzyć plany sprzedaży aby podejmować dobre decyzje sprzedażowe, postawić na właściwie produkty i grupy docelowe.

Myślenie o wszystkich aspektach swojej działalności, w tym o wartości swojego produktu, pozycjonowania na rynku, strategii reklamowej, otoczenia konkurencji, dynamiki rynku i celów dochodów, pomoże Ci napisać skuteczny plan sprzedaży. Od czego zacząć?

Planowanie sprzedaży: Jak napisać plan sprzedaży

1. Określ wartość swojego produktu lub usługi

Zidentyfikuj unikalne i konkretne korzyści, które niesie ze sobą Twój produkt lub usługa. Pozwoli Ci to dotrzeć do Twojej grupy docelowej odbiorców czyli potencjalnych klientów. Przykład? Twój produkt pozwala ludziom zaoszczędzić pieniądze, może poprawić ich stan zdrowia, stan wiedzy, itp. Rozumiesz?

Jeśli oferujesz szeroką gamę produktów i usług zidentyfikuj unikalną wartość dla każdego z nich.

2. Przeanalizuj swoją sytuację na rynku

Określ dokładnie niszę dla danego produktu lub usługi. Określ wiek, lokalizację i charakterystykę swojej grupy docelowej. Twój produkt może być na przykład innowacyjnym narzędziem do rozwiązywania wspólnych problemów w szczególności finansowych czy ubezpieczeniowych.

3. Zbadaj swoją strukturę cenową

Pisanie planu sprzedaży jest dobrą okazją do stworzenia strategii cenowej. Przeanalizuj ceny podobnych produktów i usług w branży, a potem odpowiednio ustal ceny. Ceny powinny zachować konkurencyjność i nadal generować zyski. Pamiętaj, aby uwzględnić też wzrost cen związany z kosztami produkcji!

4. Wyznacz długoterminowe i krótkoterminowe cele dochodów

Bądź jak najbardziej realistyczny w swojej prognozie. Sięgnij do ostatniej historii swoich przychodów i użyj jej jako przewodnika. Dzięki temu zobaczysz jakie zmiany zaszły na rynku i czy mogą one zmniejszyć Twoje przychody lub stworzyć nowe możliwości na przyszłość.

5. Zdefiniuj idealne lokalizacje dla swoich produktów lub usług

Otwarcie nowej lokalizacji sklepu i uczynienie twoich produktów bardziej dostępnych dla odbiorców to możliwa opcja. Twój plan sprzedaży powinien uwzględniać także koszty towarzyszące każdej lokalizacji.

6. Zdefiniuj swoje podejście reklamowe

Strony internetowe, pozycjonowanie, linki sponsorowane, reklama telewizyjna, reklama w Internecie, drukowane publikacje i banery reklamowe to tylko kilka propozycji reklamowych. Zmieniaj swoją strategię marketingową poprzez historię swojego biznesu i włączaj w nią najlepsze praktyki i rozwiązania.

7. Zarys działalności sprzedaży i marketingu

Obejmuje strategie sprzedaży, które okazały się skuteczne w przeszłości – cold calling, udział w Targach i współpraca z innymi podmiotami, są to przykłady działalności sprzedażowo-marketingowych. Twój zespół sprzedaży będzie mógł z nich korzystać zarówno w perspektywie krótkoterminowej jak i długoterminowej, do pozyskania potencjalnych klientów.

8. Zidentyfikuj wszystkie inne możliwości przychodów

Weź pod uwagę możliwość dotacji lub wsparcia z innych źródeł, na przykład współpracy i kooperacji z partnerami, czyli wszystko to, co można zdefiniować i opisać w kategoriach liczbowych.

Napisanie dobrego planu sprzedaży powinno stanowić dla Ciebie wyzwanie, a zarazem motywację by być zawsze nie o krok, nie dwa, a trzy kroki przed konkurencją i osiągać nie tylko zamierzone, ale o wiele lepsze wyniki finansowe. Prawda?


Sebastian Szymański
Sales Expert w Sebby Sales Consulting - €“ doradztwo, szkolenia sprzedażowe, strategie, audyty sprzedaży. Autor niezależnego bloga o sprzedaży: "Sebby Sales -€“ Sprzedaż bez tajemnic"

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią