Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa sprzedawcy

email email Źródło: www.sxc.hu

Jak napisać maila do klienta aby zachęcić go do współpracy



Jeśli usłyszysz w słuchawce telefonu odpowiedź podobną do tej: „Proszę przesłać swoją ofertę mailem, zaraz podam Panu adres”, są dwie rzeczy, które od razu możesz zrobić.

Pierwsza, podziękować i dalej próbować przekonywać i nalegać na spotkanie z decydentem, co może doprowadzić Twojego rozmówcę do rozstroju i frustracji lub druga, zapisać adres mailowy i za kilka minut stworzyć i przesłać zachęcającą do przeczytania wiadomość, która może być przesłana dalej przez sekretarkę lub recepcjonistkę bezpośrednio do zainteresowanych osób w firmie. Jeśli wybrałeś to drugie rozwiązanie, za chwilę podpowiem Ci jak to zrobić. Gotowy?  

Nagłówek wiadomości

1. Ubierz nagłówek wiadomości w kluczowe słowa, które pokażą co oferujesz i zachęcą odbiorcę do jej dalszego przeczytania. Poza tym, gdy zajdzie taka potrzeba adresat wiadomości właśnie po tych zwrotach z łatwością odszuka ją w przyszłości.

2. Unikaj używania słów: oferta, oferta współpracy, propozycja współpracy, itp., bo to zbyt nachalne, a Twoja wiadomość może być potraktowana jako niechciany spam. Na końcu tematu e-maila warto umieścić nazwę Twojej firmy, aby zbytnio się nie narzucać, tylko dyskretnie przedstawić.

Treść wiadomości

1. Treść wiadomości powinna być przede wszystkim krótka, powinna zawierać też najistotniejsze z punktu widzenia klienta informacje, w jasny i czytelny sposób przedstawione i logicznie ułożone.

2. Jeśli poznałeś imię odbiorcy, który podczas krótkiej rozmowy telefonicznej przedstawił Ci się, zwróć się do niego personalnie  i zacznij swój list od słów: „Panie Andrzeju”, „Pani Marto”, itp.

3. Twoja wiadomość nie powinna zaczynać się od słów: „Witam”, „Witam serdecznie”. Lepiej zacząć naturalnie od słów: „Dzień Dobry” lub „Dobry Wieczór” tak, jak się witasz z innymi na co dzień.

4. W mailu, który skierujesz do swojego przyszłego klienta, powinieneś napisać też kilka pochlebnych słów, które podkreślą profesjonalizm i dobrą reputację jego firmy na rynku i wśród klientów. Chyba każdy z nas lubi jak się o nim dobrze mówi … i pisze, prawda?

Zakończenie

1. Już na samym końcu wiadomości nie zapomnij dopisać: „Pozostaję w kontakcie i zapraszam do współpracy”, bo przecież Twój cel to nawiązać współpracę, a nie korespondować w nieskończoność, chyba się ze mną zgadzasz, prawda? Więc zachęć klienta do działania!

2. Przed wysłaniem maila koniecznie zaznacz w opcjach: „Żądaj potwierdzenia doręczenia” oraz „Informuj o statusie dostarczania”. To pozwoli Ci się zorientować czy wiadomość została dostarczona pod odpowiedni adres i czy została przeczytana. Nie zapomnij też jeszcze raz sprawdzić czy wszystko jest poprawnie napisane, bez błędów i pomyłek. Teraz możesz już wysłać swojego maila do klienta.

Skoro udało Ci się dotrzeć aż do tego miejsca i z uwagą przeczytać te kilka cennych wskazówek, którymi chciałem się z Tobą podzielić w nagrodę za wytrwałość chcę Ci przedstawić przykład, jak mogłaby wyglądać Twoja wiadomość, Twój mail do klienta.

Oczywiście zachęcam Cię też do tego, abyś choć trochę się wysilił i sam też spróbował napisać coś od siebie. A wiedz, że im bardziej przemyślane, interesujące i przykuwające uwagę e-maile będziesz pisał, tym większa szansa, że ktoś Ci na nie odpowie. A przecież tego chcesz, prawda?

Jak napisać maila do klienta aby zachęcić go do współpracy – przykład

Tytuł wiadomości:  ……………… – (nazwa Twojej firmy).

Dzień Dobry,

Pani Izo,

W nawiązaniu do naszej dzisiejszej rozmowy telefonicznej, dotyczącej ……… chcielibyśmy dopomóc Państwa firmie w …………… i przyczynić się do tego aby Państwa firma najszybciej jak to możliwe mogła generować dla siebie z tego tytułu jak największe zyski.

Pragnę również wyjaśnić, że nasze zainteresowanie Państwa firmą nie jest przypadkowe. Państwa firma jest na pewno jedną z tych, w której poziom świadczonych usług przekłada się bezpośrednio na poziom zadowolenia klientów. Dlatego też oczywiste jest, że chcielibyśmy nawiązać z Państwem współpracę i obsługiwać Państwa w sposób na jaki zasługujecie, a więc najlepiej i najszybciej jak tylko można.

Firma (nazwa Twojej firmy) oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie

…………………………………………………………………………………………………………

Dysponujemy ……………………………………………………………………………………

Wszystkim naszym partnerom zapewniamy ………………………………………

Pozostaję w kontakcie i zachęcam do współpracy.

Pozdrawiam


Sebastian Szymański
konsultant ds. sprzedaży, twórca bloga Sebby Sales

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią