Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa sprzedawcy

Źródło: www.sxc.hu

Złota rybko daj się złowić, czyli REKRUTACJA handlowca



Życiorys - to twoja wizytówka, to zaproszenie do spotkania właśnie z Tobą spośród tysięcy innych kandydatów. 

Pierwszym etapem poszukiwań pracy jest przygotowanie atrakcyjnego CV.

Twoje doświadczenie, twoja historia współpracy z różnymi firmami, informacje o przebytych szkoleniach i kursach powinny podane być, w bardzo czytelny, przejrzysty sposób. Rekomenduję proste formy, żadnych udziwnień, kwiatków, szlaczków i efektów „wow" w dokumencie. Stonowane kolory, dodatkowo jeden przykuwający wzrok, do istotnych informacji.

Przejrzałam mnóstwo „cefałek" w swoim życiu i niestety bardzo niewiele zrobiło na mnie dobre wrażenie. Często z braku interesujących kandydatów, albo nie potrafiących się sprzedać na piśmie kandydatów, dawałam szansę tym, którzy w dawnym stylu umieszczali informacje w jednym ciągu, od lewej do prawej, informując mnie o swoim życiu osobistym, wieku, dzieciach, żonach i prawie kochankach ;) Tego typu szczegóły oczekiwane naście lat temu,  obecnie są zbyteczne.

Liczy się doświadczenie, szkolenia i wszystkie dyplomy potwierdzające naszą specjalizację w danej dziedzinie.  Nawet kierunek wykształcenia nie ma takiego znaczenia, bo pracodawcę interesuje to, co możesz wnieść do firmy, twoja skuteczność, rekomendacje, portfolio klientów i casy.  

Uwaga! Swoim CV musisz przekonać przyszłego pracodawcę o tym, że jesteś jego najlepszym wyborem!!! 

Jeśli nie masz graficznego zmysłu, skorzystaj z szablonów Office. Jest w czym wybierać.

Pamiętajcie o aktualnym, profesjonalnym zdjęciu. Nic nie zyskacie na zatajeniu swojego wieku, obecnego wyglądu. Wszyscy kupujemy oczami, a następnie faktami. Niedawno miałam sytuację, gdzie Pani umieściła swoje zdjęcie lat 35, a w rzeczywistości przyszła dojrzała 45′ka. Nie żebym się przestraszyła, ale delikatnie poczułam, że ktoś wprowadził mnie w błąd. Musiałam poświęcić czas komuś, kto i tak choć bardzo efektywny, za nic nie wpisałby się w styl firmy, klientów których obsługujemy. Co za tym idzie, od samego początku skazany byłby na pracę w trudnych warunkach bez akceptacji środowiska. I tu możecie ze mną polemizować, ale uważam, że praca w mediach, praca w reklamie online,  ma swój pułap max. wiekowy. Mam ogromną świadomość, że mnie to również dotyczy. Granica ta, podwyższa się dla osób, które od zawsze pracują w mediach, a obniża znacznie dla tych, którzy w pewnym wieku chcą się przebranżowić i np. po 35 roku  życia ze sprzedaży samochodów, marzą o sprzedaży reklamy. Stanowcze: NIE. Takie rekrutacje się nie udają.

W CV nie zapomnijcie podzielić się informacją o swojej pasji, hobby. Nieciekawie to wygląda jeśli go nie macie, jeszcze gorzej, jeśli jest zbyt ogólne, a najgorzej jak napisaliście, że kochacie czytać książki, a w rzeczywistości przez ostatni miesiąc nie przeczytaliście ani jednej. Pytanie o pasję na rozmowie rekrutacyjnej  to prawie pewnik, zatem przemyślcie bardzo uważnie, co wpisujecie i co o tym będziecie potrafili powiedzieć.

Co jeszcze istotne?

- profesjonalny mail kontaktowy

- całość, nie dłuższa niż 2 strony, zapisana w formacie PDF

Polecam link do ciekawych szablonów cv: http://www.drsprzedaz.pl/start/career/

POWODZENIA!


Eliza Graff, www.sprzedazmojapasja.pl

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią