Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa sprzedawcy

Źródło: www.sxc.hu

Gdzie znaleźć klientów? U konkurencji rzecz jasna…



Zapewne słyszałeś przysłowie “każdy kij ma dwa końce” – ta mądrość ludowa jest doskonałą ilustracją triku sprzedażowego, który dziś zamierzam Tobie ujawnić. Pewnie nie raz zastawiałeś się nad tym gdzie znaleźć klientów. Być może w swoich rozważaniach zastawiałeś się co zrobić, aby “zaatakować” bazę klientów swoich konkurentów. W zależności od branży w jakiej działasz, mogłeś napotkać na pewne istotne ograniczenie tj. niemożność łatwego pozyskania takiej bazy. Są jednak pewne rozwiązania, które mogą w tym pomóc… 

Zanim jednak o tych rozwiązaniach, spróbuje wyjaśnić dla “niewtajemniczonych” dlaczego baza klientów konkurencji może być “atrakcyjna” również i dla nas. To proste, jeżeli ktoś już przed nami przekonał klienta do zakupu analogicznego rozwiązania do naszego, można przyjąć, że wykonał za nas połowę pracy związanej z poszukiwaniem i przekonaniem klienta do zakupu. Całkiem możliwe, że aby tego dokonać nasz konkurent zainwestował spore środki w marketing, których my już nie musimy wykładać…

A teraz o tym, jak pozyskać te dane – podam tylko 3 przykłady, które powinny wystarczyć do tego, aby zainspirować Ciebie do poszukiwania kolejnych sposobów na wyciągnięcie interesujących Ciebie danych.

1. Konkurs ofert – załóżmy, że organizujesz konkurs ofert i zapraszasz do udziału kilku swoich konkurentów, naturalnie nie robisz tego pod swoim podstawowym brandem, a posiłkujesz się innym. Definiujesz, kryteria którymi będziesz się kierował i prosisz m.in. o przedstawienie listy kluczowych klientów, u których mógłbyś zweryfikować jakość świadczonych usług. Może to być np. w formie listów referencyjnych, itp…

2. Strona www – tak wiele przedsiębiorstw eksponuje nazwy klientów z którymi współpracuje. Z pewnością jest to powód do dumy z jednej strony, z drugiej nic innego – jak wskazanie potencjalnego targetu dla swoich konkurentów…

3. Kup bazę – nie w każdej branży to jest możliwe, ale istnieją podmioty, jak np. biura informacji gospodarczej, czy dostawcy baz danych przedsiębiorstw. Możesz kupić bazę definiując precyzyjnie zakres danych i w ten sposób możesz uzyskać interesujące Ciebie rekordy…

Koszt pozyskania nowego klienta jest wysoki, może warto pomyśleć nad ich optymalizacją i wykorzystać jedną z w/w niekoniecznie pasożytniczych form. W końcu jak mówi inne przysłowie “business is business”.


Wojtek Dembliński, www.howtosell.pl

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią