Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa menedżera

Źródło: Fotolia

Jak opisać swój biznes/ produkt w mniej niż 60 sekund



Wielu właścicieli małych i średnich firm nie potrafi stworzyć chwytliwych, charakterystycznych i niezapomnianych opisów swoich firm, biznesów i produktów. Nie pozwól abyś z byle jakiego powodu stracił uwagę odbiorców. Pamiętaj, że masz tylko 60 sekund aby zaciekawić słuchaczy swoją historią. Jeśli Ci się to uda, uwierz mi, że będą chcieli usłyszeć więcej. Jak tego dokonać? 

Dominują Ci, którzy się wyróżniają

Niedawno uczestniczyłem w pewnym dużym evencie organizowanym w Warszawie. Miejsce, w którym spotkali się przedsiębiorcy, właściciele małych i średnich firm z różnych stron Polski w celu nawiązania nowych kontaktów biznesowych, wypełnione było po brzegi. W takich sytuacjach, w których wiele osób walczy o uwagę dominują ci, którzy się wyróżniają, dostarczając w interesujący sposób informacje o swoich biznesach, produktach w mniej niż minutę – i czynią to przekonująco.

Przedstaw mi swoją firmę

Niestety, wielu właścicieli małych firm nie myśli o „sprzedaniu” historii swojej firmy w interesujący sposób i zazwyczaj robi to nieskutecznie lub woli pozostać po tej drugiej stronie. Mogę o tym śmiało powiedzieć, ponieważ wielokrotnie byłem świadkiem takich nieskutecznych batalii na konferencjach, kongresach, eventach czy spotkaniach networkingowych. Właśnie na jednym z takich spotkań poprosiłem przypadkową osobę, aby przedstawiła mi swoją firmę i w skrócie opowiedziała czym się zajmuje. Odpowiedź zaczęła się od: „To jest dobre pytanie …” Pięć minut później, osoba z którą rozmawiałem nadal próbowała opisać swój biznes, a ja starałem się … znaleźć wyjście z tej miłej i uprzejmej rozmowy.

Abyś mógł uniknąć w przyszłości takich sytuacji i mógł zaprezentować swoją firmę najlepiej jak potrafisz, musisz podjąć kilka kroków, które będą pracować na korzyść twojego biznesu lub produktu.

W pierwszej kolejności musisz odpowiedzieć sobie na każde z poniższych pytań i to najlepiej w dwóch, góra trzech zdaniach. Udzielając krótkich odpowiedzi możesz opracować zwięzłą historię swojego biznesu, która powinna zająć nie więcej niż 60 sekund. Gotowy? A, więc:

1. Jak nazywa się firma?
2. Ile lat istnieje na rynku?
3. Czym się zajmuje?
4. Do kogo skierowane są jej produkty lub usługi?
5. Jaki jest twój produkt lub usługa i co ją wyróżnia?
6. Dlaczego powinno mnie to obchodzić?

Czy twoja historia jest krótka i zwięzła, ale przy tym interesująca i wciągająca? Jeśli masz z tym problem, polecam ci powrócić do kartki papieru i długopisu. Możesz też skorzystać z dobrego przykładu takiego opisu, który przygotowałem z myślą o Tobie, aby pomóc Ci jak opisać swój biznes, produkt.

Jak opisać swój biznes, produkt w mniej niż 60 sekund – przykład

Pozwól, ze posłużę się przykładem przedsiębiorcy, który jest właścicielem firmy technologicznej. W oparciu o te sześć pytań, historia jego firmy może brzmieć następująco:

Nazywam się Sebastian Szymański i kieruję firmą „Sebby Sales Network”. Od kilkunastu lat z powodzeniem dostarczamy klientom rozwiązania technologiczne ułatwiające menedżerom obiektów handlowych zarządzanie, komunikację i współpracę z usługodawcami, kontrahentami i podwykonawcami. Wśród firm, które obsługujemy znajdują się m.in.: Lidl, Kaufland, Castorama czy Praktiker. Nasza technologia jest w stanie zredukować koszty operacyjne pojedynczego obiektu średnio o 60%-70%. „Sebby Sales Network” zapewnia przez cały okres współpracy bezpłatne i nieograniczone szkolenia oraz wsparcie dla swoich klientów i usługodawców, z którymi współpracuje.

Pracownicy firmy to Twoja wizytówka

Tworząc przykuwające uwagę opisy swojej firmy czy produktów, przedstawiasz się swoim klientom oraz pomagasz swoim pracownikom w prezentacji własnej osoby oraz Twojej firmy. Każdy pracownik powinien znać najważniejsze informacje o Twojej firmie, nie mówiąc już o handlowcach. Powinieneś o to zadbać, aby Twoi podwładni również umieli ją odpowiednio zaprezentować, bo nigdy nie wiadomo kogo spotkają. A może okaże się, że osoba z którą spotkają się przypadkowo, np. na pikniku rodzinnym będzie waszym najlepszym klientem. Pomyśl o tym!


Sebastian Szymański
konsultant ds. sprzedaży, twórca bloga Sebby Sales

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią