Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa sprzedawcy

Źródło: www.sxc.hu

Zostań rekinem sprzedaży



Oferty pracy na stanowiska sprzedażowe są jednymi z najpopularniejszych. Szacuje się, że  około 30-40% wszystkich  propozycji rekrutacyjnych dotyczy właśnie handlowców. Wielu ludzi decyduje się na ten charakter pracy ze względów finansowych. Osoby osiągające dobre wyniki mogą liczyć na duże profity. Ale czy każdy będzie idealnym sprzedawcą? Jakie cechy trzeba mieć, aby odnieść sukces?

Wiele osób chce się sprawdzić na stanowisku sprzedawcy. Jakie są główne powody, którymi się kierują? Najczęściej są to wysokie zarobki, ale nie tylko. Część z nich po prostu lubi dynamikę oraz zmienność, która wpisana jest w ten zawód. Niemniej jednak, aby być skutecznym sprzedawcą należy posiadać właściwe kompetencje oraz motywację. Uwarunkowania charakterologiczne bardzo często decydują o tym, czy ktoś poradzi sobie na takim stanowisku. Jaki więc powinien być idealny sprzedawca?

Predyspozycje osobowościowe

Wiele firm prowadząc rekrutację na stanowisko handlowe dokładnie selekcjonuje zgłaszających się kandydatów. Od skompletowania odpowiedniej kadry zależą bowiem wyniki oraz pozycja marki. Dlatego też dobry sprzedawca powinien posiadać stosowne predyspozycje osobowościowe, których nie sposób nabyć podczas kursów ani szkoleń. W sprzedaży ważniejsze często od doświadczenia są konkretne cechy oraz umiejętności. Rynek pracy pokazuje jednak, że wciąż brakuje odpowiednich kandydatów, którzy pewne zachowania posiadają „od dziecka".

Po pierwsze komunikacja!

Sprzedaż wymaga wysoko rozwiniętych kompetencji komunikacyjnych, w tym umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi ludźmi oraz aktywnego słuchania. „Pozytywne nastawienie i miła aparycja powodują, że klienci są bardziej skłonni zdecydować się na oferowaną usługę lub produkt. Dobry handlowiec to taki, który potrafi nawiązywać i podtrzymywać relacje z innymi. Umie zrozumieć potrzeby swojego klienta oraz wykazać się empatią"- mówi Monika Szymańska z Indepro Nieruchomości, która od lat zajmuje się rekrutacją i szkoleniem specjalistów zajmujących się sprzedażą nieruchomości. Najważniejsze jest zbudowanie i podtrzymywanie efektywnych i wartościowych relacji z kupującym, które pozwala nam na doprowadzenie transakcji do finału jakim jest sprzedaż - dodaje Szymańska.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

To powiedzenie nadal jest aktualne.  Szczególnie prawdziwe jest w przypadku osób pracujących w sektorze handlowym. Wygląd zewnętrzny to jeden z czynników, który decyduje o tym jak ludzie odbierają daną osobę. Dlatego dobry sprzedawca powinien zwracać uwagę na swoją aparycję. Przyszły handlowiec może wypracować swój nienaganny ubiór, odpowiedni tembr głosu i postawę. To jak zostanie się odebranym przez klienta decyduje bowiem o tym czy zbudujemy wiarygodny wizerunek i zdobędziemy jego zaufania.

Motywacja kluczem do sukcesu

Aby odnieść sukces  na stanowisku sprzedawcy trzeba być zdeterminowanym i zmotywowanym do działania. To od  handlowca zależy jak pokieruje swoją ścieżką kariery oraz to, jak będą kształtowały się jego zarobki, które są współmierne do uzyskanych efektów. Dlatego też należy być zorientowanym na osiągnięcie założonych celów, nawet wtedy gdy występują jakieś trudności. Poza tym trzeba potrafić wyznaczyć sobie priorytety oraz odpowiednio planować
i realizować zadania w wyznaczonych terminach. Samodyscyplina i wysoka motywacja z pewnością w tym pomogą.

Zimna krew i opanowanie!

Inną umiejętnością, która bardzo pomaga, jest radzenie sobie ze stresem. Odpowiedni kandydat umie stosownie rozwiązać trudne sytuacje oraz potrafi pracować pod presją czasu. Dlatego osoby, które mają problem ze zdenerwowaniem powinny nad tym pracować, wykorzystując różne techniki pozwalające na kontrolowanie stresu. Wśród najbardziej popularnych metod eliminowania nerwów jest relaksacja, polegająca na pracy z oddechem. Nadanie odpowiedniego rytmu oddechu pozwoli na wyciszeniu negatywnych emocji.

Poznaj swój produkt

Identyfikowanie się z dana firmą, poznanie jej usług i produktów, pozwala na skuteczniejszą
i bardziej świadomą sprzedaż. Dlatego niezbędna też jest wiedza na temat przedsiębiorstwa oraz oferowanego asortymentu. Ponadto, należy też zwrócić uwagę na to, aby posiadać elementarną wiedzę z zakresu technik sprzedaży.  Pozwoli to łatwiej przekonać klienta do zakupu. Warto również nadmienić, że nic tak nie zniechęca jak brak optymizmu i entuzjazmu. Osoba na stanowisku sprzedażowym powinna być przekonująca i nastawiona pozytywnie do klienta. Tylko w ten sposób, poprzez bycie pewnym tego co oferuje, może odnieść sukces.  Negatywna postawa wobec klienta z pewnością zostanie zauważona, a co za tym idzie, może  zniechęcić do współpracy.  Wiele z tych kwestii jest możliwa do opanowania oraz wyuczenia. Dlatego w tej pracy tak ważne jest pozytywne nastawienie oraz chęci. Zaczynając tę  pracę nie trzeba od razu posiadać wiedzy na temat wszystkich technik sprzedaży. Natomiast z pewnością należy chcieć pracować nad sobą i swoimi umiejętnościami. Jak potocznie się mówi - dla chcącego nic trudnego.

 


Press release

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią





Powiązane artykuły

Jak rekrutować i motywować sprzedawców?

2 listopada na polskim rynku wydawniczym ukazała się książka „Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży” autorstwa Roberta Grzybka – konsultanta, trenera i coacha. Obszerna część publikacji poświęcona została kwestiom rekrutacji i selekcji skutecznych sprzedawców a także sposobom ich motywowania oraz zarządzania zespołami sprzedażowymi.
27.11.2015

Plan działania sprzedawcy

Tym, co odróżnia świetnych sprzedawców od przeciętnych jest to, że ci pierwsi mają jasno określony plan działania, który pozwala osiągnąć zamierzony cel. W sprzedaży nie ma przypadków, dlatego jeżeli chcesz odnieść sukces musisz stale rozwijać swoje umiejętności i wypracować w sobie pewne nawyki, które będziesz stosował w praktyce.
28.10.2015

5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim zaczniesz sprzedawać w sieci

Wybraliśmy i uruchomiliśmy platformę sprzedażową w internecie, dodaliśmy zdjęcia produktów i teoretycznie jesteśmy gotowi do sprzedaży. Ale nie do końca.
26.10.2015

Jakie trzy wartości dodane w sprzedaży zapewnia spotkanie "face 2 face" z potencjalnym klientem?

Nie wiem jak u Ciebie, ale ja mam wrażenie, że rynkowo dotarliśmy do czasów, w których chyba nie można już bardziej zarzucać potencjalnych klientów wirtualną sprzedażą...
18.09.2015

Jak w 3 krokach zamienić spadek formy w niepohamowaną siłę sprzedaży?

Przez ponad 8 lat realizuję się zawodowo wspierając działy sprzedaży moich klientów. To sporyn kawałek czasu, żeby zanotować pewne wnioski w kontekście kluczowych wyzwań w pracy sprzedawcy.
18.09.2015

Rośnie sprzedaż napojów bezalkoholowych. Najpopularniejsza jest woda, ale najbardziej dochodowe są napoje gazowane

Łączna wartość rynku napojów bezalkoholowych przekroczyła 12 mld zł, a najbardziej wartościową kategorią są napoje gazowane. Rynek charakteryzuje się silną sezonowością – w lecie sprzedaje się ich o 50 proc. więcej niż w chłodnych miesiącach.
12.08.2015

Techniki sprzedaży: częściowe zamknięcie

Zamknięcie sprzedaży to jeden z najtrudniejszych momentów dla wielu handlowców. Mimo, że ćwiczą oni pod tym kątem niezliczone techniki sprzedaży, bardzo często ich nie używają.
12.08.2015

Co ustawa telekomunikacyjna zmienia w pracy handlowca?

Znowelizowana ustawa telekomunikacyjna wymusza zmiany w dziale handlowym. Od niedawna znacznie ograniczona została możliwość korzystania z telefonu czy e-mailingów do celów sprzedażowych.
15.07.2015

Jak funkcjonują działy marketingu i sprzedaży w polskich firmach?

Nieco ponad połowa polskich firm zatrudnia osoby odpowiedzialne za sprzedaż. Podobne jest w przypadku marketingowców.
09.07.2015

5 skutecznych sposobów na zdobycie leadów sprzedażowych

Badania dowodzą, że ponad 70 proc. e-biznesów kończy się porażką, a tylko 11 proc. nowych sklepów internetowych działa dłużej niż 5 lat.
01.07.2015