Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa sprzedawcy

Źródło: www.sxc.hu

Jak uzależnić klienta?



Chyba każdy z nas sprzedawców marzy o tym, aby klienci kupowali wyłącznie od niego... Czy to jest w ogóle możliwe? Pewnie skłamałbym pisząc, że tak. Jestem jednak przekonany, że możemy istotnie wspierać procesy decyzyjne klienta i to w taki sposób, aby faktycznie kiedy tylko rozważa kolejny zakup, być na tzw. „krótkiej liście" kandydatów od których zamierza coś kupić. Co zatem należy zrobić?

1. Utrzymuj kontakt z klientem...
Chcesz osiągnąć sukces? Musisz o niego zadbać, porównałbym to do treningu - jak nie ćwiczysz nie masz wyników. Podobnie jest i tutaj, to że raz sprzedałeś coś klientowi nie powinno oznaczać, końca kontaktu. Staraj się regularnie wracać do niego i pytać, czy jest zadowolony, czy może potrzebuje jeszcze jakiś dodatkowych wyjaśnień, demonstracji itp. Mając taki pretekst do kontaktu, zawsze możesz tak pokierować rozmową, aby zidentyfikować kolejne potrzeby klienta, a jeśli potrafisz je zaspokoić - to sprawa wydaje się całkiem łatwa...

2. Dawaj klientowi „po jednym paluszku"...
Może to i głupio zabrzmi, ale nie warto wszystkiego od razu sprzedać klientowi. Jeżeli klient kupi tzw. „bazę" to potem masz możliwość jej dowolnego rozwijania w przyszłości. To co jest dodatkowym atrybutem takiego podejścia, no to chociażby to, że klienta cena za kolejne „paluszki" tak mocno nie „boli", bo jest rozłożona w czasie...

3. Przeprowadź „zamach" na rodzinę i znajomych klienta...
Poprzez „zamach" rozumiem możliwość poproszenia klienta o rekomendację. Jeśli „wystawi" nam kogoś z rodziny lub znajomych mamy dodatkowy atrybut w dalszych rozmowach z nim samym. Nie raz testowałem „chwyt" z porównaniem pt. „A Pana kolega to nawet kupił lepszą wersję tego oprogramowania niż Pan. Twierdził że Pan nie potrzebuje tych funkcjonalności...". Jak myślisz, jak w większości przypadków zachowywali się klienci, gdy usłyszeli coś takiego? :)...

Mam nadzieję, że podzielasz moją opinię, że te trzy propozycje zastosowane razem, czy oddzielenie mogą przyczynić się do wzrostu uzależnienia klienta, wyłącznie do Ciebie. Warto pamiętać, że jest to obarczone jednym ryzykiem - jak tego nie spróbujesz to się o tym nie przekonasz...

 

 


Wojtek Dembliński
www.howtosell.pl

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią





Powiązane artykuły

Jak rekrutować i motywować sprzedawców?

2 listopada na polskim rynku wydawniczym ukazała się książka „Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży” autorstwa Roberta Grzybka – konsultanta, trenera i coacha. Obszerna część publikacji poświęcona została kwestiom rekrutacji i selekcji skutecznych sprzedawców a także sposobom ich motywowania oraz zarządzania zespołami sprzedażowymi.
27.11.2015

Plan działania sprzedawcy

Tym, co odróżnia świetnych sprzedawców od przeciętnych jest to, że ci pierwsi mają jasno określony plan działania, który pozwala osiągnąć zamierzony cel. W sprzedaży nie ma przypadków, dlatego jeżeli chcesz odnieść sukces musisz stale rozwijać swoje umiejętności i wypracować w sobie pewne nawyki, które będziesz stosował w praktyce.
28.10.2015

5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim zaczniesz sprzedawać w sieci

Wybraliśmy i uruchomiliśmy platformę sprzedażową w internecie, dodaliśmy zdjęcia produktów i teoretycznie jesteśmy gotowi do sprzedaży. Ale nie do końca.
26.10.2015

Jakie trzy wartości dodane w sprzedaży zapewnia spotkanie "face 2 face" z potencjalnym klientem?

Nie wiem jak u Ciebie, ale ja mam wrażenie, że rynkowo dotarliśmy do czasów, w których chyba nie można już bardziej zarzucać potencjalnych klientów wirtualną sprzedażą...
18.09.2015

Jak w 3 krokach zamienić spadek formy w niepohamowaną siłę sprzedaży?

Przez ponad 8 lat realizuję się zawodowo wspierając działy sprzedaży moich klientów. To sporyn kawałek czasu, żeby zanotować pewne wnioski w kontekście kluczowych wyzwań w pracy sprzedawcy.
18.09.2015

Rośnie sprzedaż napojów bezalkoholowych. Najpopularniejsza jest woda, ale najbardziej dochodowe są napoje gazowane

Łączna wartość rynku napojów bezalkoholowych przekroczyła 12 mld zł, a najbardziej wartościową kategorią są napoje gazowane. Rynek charakteryzuje się silną sezonowością – w lecie sprzedaje się ich o 50 proc. więcej niż w chłodnych miesiącach.
12.08.2015

Techniki sprzedaży: częściowe zamknięcie

Zamknięcie sprzedaży to jeden z najtrudniejszych momentów dla wielu handlowców. Mimo, że ćwiczą oni pod tym kątem niezliczone techniki sprzedaży, bardzo często ich nie używają.
12.08.2015

Co ustawa telekomunikacyjna zmienia w pracy handlowca?

Znowelizowana ustawa telekomunikacyjna wymusza zmiany w dziale handlowym. Od niedawna znacznie ograniczona została możliwość korzystania z telefonu czy e-mailingów do celów sprzedażowych.
15.07.2015

Jak funkcjonują działy marketingu i sprzedaży w polskich firmach?

Nieco ponad połowa polskich firm zatrudnia osoby odpowiedzialne za sprzedaż. Podobne jest w przypadku marketingowców.
09.07.2015

5 skutecznych sposobów na zdobycie leadów sprzedażowych

Badania dowodzą, że ponad 70 proc. e-biznesów kończy się porażką, a tylko 11 proc. nowych sklepów internetowych działa dłużej niż 5 lat.
01.07.2015