Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa menedżera

tablet tablet Źródło: www.sxc.hu

Przedstawiciel do zadań specjalnych



Chyba każdy oglądał kiedyś film, gdzie dostęp do jakchiś tajnych danych był broniony przez system rozpoznający twarz czy źrenicę osoby chcącej go uzyskać. Jeszcze parę lat temu technologia taka kojarzyła się jedynie z filmami science fiction. Dziś pewnie już nikogo nie dziwi, ze jest ona dostępna, ale czy wiemy, że możemy ją wykorzystać w codziennym życiu? Co więcej, że nie jest to jedynie kolejny gadżet, ale że może pomóc nam osiągnąć lepsze wyniki i podnieść efektywność pracy zespołów sprzedażowych?

W ostatnich latach znacząco zmienił się charakter pracy przedstawicieli handlowych. Było to spowodowane ekspansją sieci hiper i supermarketów. Ponadto mniejsze tradycyjne sklepy osiedlowe i rodzinne biznesy, aby przetrwać w tak dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, również często zmuszone były przyłączyć się do lokalnych sieci.

Wydawać by się mogło, że wraz z tak postępującą zmianą struktury rynku, pracy dla przedstawicieli handlowych będzie coraz mniej. Przecież współpraca z dużymi klientami sieciowymi odbywa się na poziomie managerskim, gdzie negocjowane i ustalane są długoterminowe warunki współpracy. Nic bardziej mylnego! Pracy nie tylko nie ubyło, ale jest jej coraz więcej. Wizyta przedstawiciela w punkcie handlowym nie polega już jedynie na złożeniu zamówienia, stał się on obecnie swego rodzaju opiekunem klienta.  Doradza, jak powinna wyglądać ekspozycja, by zwiększyć prawdopodobieństwo, że klient wybierze właśnie ten, a nie inny produkt. Uzgadnia i przeprowadza różnego rodzaju akcje promocyjne. Na końcu egzekwuje wszelkie ustalenia, do których zobowiązał się klient wobec danego producenta.

Aplikacje mobilne na smartfony i tablety są już od dawna nieodzownym narzędziem każdego pracownika terenowego, bez względu na branżę, w której on pracuje. Oczywiście wraz ze zmianą obowiązków, jakie ciążą obecnie na przedstawicielach, musiały zmienić się również aplikacje mobilne, z których oni korzystają. Ponadto narzędzia te, aby stać się konkurencyjne na rynku, powinny wyprzedzać potrzeby i oczekiwania, jakie są im stawiane.

Tak więc narzędzia typu Mobile Sales Force to już dawno nie tylko „zamawiaczka" posiadająca aktualne dane na temat cen i stanów magazynowych u różnych dystrybutorów. Jest to rozbudowane narzędzie służące raportowaniu danych z rynku, śledzeniu poczynań konkurencji, prezentacji ofert oraz rejestracji wszelkich działań merchandisingowych. Przedstawiciel, by wypełnić wszystkie te zdania podczas jednej wizyty w sklepie, musiałby w nim spędzić mnóstwo czasu - a jak wiadomo czas to pieniądz. I tu właśnie doskonale sprawdza się technologia rozpoznawania obrazu.

Nowoczesne aplikacje pozwalają przedstawicielom nie tylko na rejestrację poszczególnych, wymagających sprawdzenia standardów. Obecnie narzędzia wspierające sprzedaż robią to za niego. Merchandiser nie musi już spędzać nie wiadomo ile czasu przed półką, często w tłumie nerwowo spoglądających na niego klientów. Jedyne, co musi zrobić, to zdjęcie, a na jego podstawie system sam rozpozna znajdujące się na półce produkty i w zależności od potrzeb przygotuje odpowiednie raporty: zliczy ilości face'ów poszczególnych produktów, sprawdzi czy ich rozmieszczenie jest zgodne z planogramem, zweryfikuje czy wszystkie wymagane produkty znajdują się na ekspozycji, a co jeszcze -  to już tylko zależy od kreatywności specjalistów z działów sprzedaży. Z drugiej strony natomiast manager z oczywistych powodów nie musi już sprawdzać, czy wartości wprowadzone do systemu przez jego zespół są zgodne z przesłanymi osobno zdjęciami.

Ponadto system zwraca informację o rozpoznanym produkcie w czasie rzeczywistym, tak więc przedstawiciel może użyć funkcjonalności również podczas prezentacji klientowi oferty. Wystarczy zrobić zdjęcie interesującego nas produktu, a system automatycznie zwróci informację o jego danych oraz dodatkowo może udostępnić galerię zdjęć, ulotki, prezentacje, filmy reklamowe czy przygotowaną specjalnie dla danego klienta ofertę.

Częścią systemu może być również aplikacja dla klientów końcowych, dzięki której mogą oni chodząc po sklepie skanować produkty i otrzymywać o nich dodatkowe informacje jak np. inne kosmetyki producenta uzupełniające daną pielęgnację, przepisy kulinarne wraz z listą pozostałych potrzebnych produktów danego producenta czy obowiązujące promocje dla pozostałego asortymentu. Zwrotnie działy sprzedaży otrzymują raporty prezentujące stopień zainteresowania klientów końcowych ich asortymentem. Technologia ta pozwala więc nie tylko zwiększyć efektywność przedstawicieli handlowych, ale również zwiększyć sprzedaż oraz śledzić tendencje i bieżące zjawiska występujące na rynku.

Rozpoznawanie obrazu będzie w ciągu najbliższych kilku lat z pewnością jednym z najważniejszych nowoczesnych narzędzi wspierających sprzedaż w sektorze handlu detalicznego.


Justyna Włodarczyk

Product Manager, Comarch SFA

justyna.wlodarczyk@comarch.pl
www.comarchsfa.pl
https://www.facebook.com/comarchsfa




Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią





Powiązane artykuły

Jak rekrutować i motywować sprzedawców?

2 listopada na polskim rynku wydawniczym ukazała się książka „Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży” autorstwa Roberta Grzybka – konsultanta, trenera i coacha. Obszerna część publikacji poświęcona została kwestiom rekrutacji i selekcji skutecznych sprzedawców a także sposobom ich motywowania oraz zarządzania zespołami sprzedażowymi.
27.11.2015

Czy RWD może zwiększyć zyski w sklepie?

Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko zarządzanie witryną i strategia sprzedażowa. To również strona techniczna, m.in. oprogramowanie. Wszystkie dostępne technologie mają przyciągnąć klientów. Jedną z nich jest RWD.
07.04.2015

Planowanie sprzedaży: jak napisać plan sprzedaży?

Przedsiębiorcy, właściciele firm i osoby odpowiedzialne za wyniki sprzedaży i zarządzanie budżetem marketingowym powinni tworzyć plany sprzedaży aby podejmować dobre decyzje sprzedażowe, postawić na właściwie produkty i grupy docelowe.
07.01.2015

Zarządzanie talentami w firmie

Zarządzając Talentami mamy możliwość skonstruowania sensownego planu sukcesji, który w aspekcie zmiany jest gotów do użycia i zapewnia ciągłość zarządzania z przewidywalną jakością.
21.11.2014

Konferencja SaaS Day

Doskonalenie relacji z klientami, zarządzanie personelem czy zarządzanie zasobami i finansami – wszystkie te obszary można znacznie usprawnić dzięki usługom IT.
02.10.2014

Zarządzanie obszarem sprzedażowym

W biznesie sprzedażowym istnieją dwa podejścia do potencjalnych klientów. Albo sprzedawcy mają przypisanych, zdefiniowanych klientów docelowych, podzielonych np. ze względu na lokalizację, wielkość, specjalizację, dochodowość itp., albo działają na własną rękę.
22.07.2014

E-sklep – zacznij zarabiać

Rozpoczynając handel przez Internet nie od razu pozyskamy klientów. Na początku działalności zarządzanie biznesem może być szczególnie trudne...
22.04.2014

Zarządzanie wynagrodzeniem prowizyjnym – korzyści handlowców i firmy.

Rozliczanie handlowców z efektów ich pracy to jeden z ciekawszych procesów w tzw controllingu personalnym i sprzedażowym, a jednocześnie, jeden z bardziej skomplikowanych.
11.03.2014

Zarządzanie czasem pracy według metody GTD

Znowu zapomniałeś o pilnym telefonie czy spotkaniu? Zapisujesz zadania w kalendarzu i zapominasz kalendarza? Może warto poszukać nowej metody organizowania czasu pracy?
04.06.2013

Style i role kierownicze polskich szefów cz.2

Małe firmy częściej zarządzanie są „po strażacku”, duże – częściej partycypacyjnie. Im wyżej zajmowane stanowisko w strukturze organizacyjnej tym rzadziej menedżer jest strażakiem i demokratą, a częściej zwolennikiem partycypacji.
13.02.2013