Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa sprzedawcy

Źródło: www.sxc.hu

Być Czarnym Łabędziem w sprzedaży?



Pytanie jak wyprzedzić konkurencję , jak zdystansować innych kolegów po fachu pojawia się kilkakrotnie w głowie każdego handlowca.

Co  bardziej zmotywowani szukają inspiracji w wielu źrodłach i  próbuja odczytywać na nowo misternie  zaszyfrowaną mapę do skarbu czyli sukcesu w sprzedaży.

Inspiracja może pochodzić z wielu źródeł: ciągłej obserwacji otoczenia, naszych klientów, konkurencji, czerpiemy ją z książek , szkoleń, konferencji tematycznych i  rozmów z ludźmi którym udaje sie dystansować konkurencje.

Już niejednokrotnie psychologowie udowodnili,  że umysł ludzki  jest leniwy i ciągle szuka drogi na skróty.  Ten mechanizm między innymi doskonale pokazuje  D. Kanneman w książce  ,, Pułapki umysłu'' . W swoim dzialaniu chcemy,  aby uzyskać mozliwie najlepszy dla nas efekt przy najmniejszym wysiłku. Stąd też   handlowcy nieustannie poszukują  takich technik,  które przy ich minimalnym wysiłku pozwalają szybko zapewnić przychylnośc klienta i  w magiczny sposób otwierać jego portfel. 

Ktoś kto zadał sobie nieco więcej trudu i przyjżał się znanym dotychczas strategiom sprzedaży może zauważyć kilka prawidłowości. Po pierwsze  każda efektywna strategia sprzedaży mimo położenia punktu ciężkości na jednym z elementów całego procesu sprzedaży podkreśla wieloaspektowość i złożoność.  Po drugie jest ogromna ilość szkół sprzedaży , natomiast wbrew szumnym nazwom mechanizm sprzedaży jest ten sam. Często to samo jest inaczej nazwane. Każda efektywna szkoła sprzedaży   zasadza się na gruntownym zrozumieniu mechanizmów psychologicznych, głównie na znajomości potrzeb-głównych  motywów działania, procesów decyzyjnych i powiązaniu tego ze skrótami umysłowymi , które czynią nas ludzi podatnych na działania innych.  Nie będę dziś analizować znanych podejść do sprzedaży , ponieważ chciałabym wyjść naprzeciw poszukiwaniom desperatów i podsunąć im to czego szukają. Jest coś takiego w sprzedaży, co jest często traktowane po macoszemu...

To coś jest często poruszane w licznych publikacjach, podkreślane na szkoleniach, a mimo wszystko bagatelizowane. Również ten tajemniczy czynnik zwykle różni dobrych handlowców od tych którzy ciągle  kręcą się wokół własnej osi i ciągle narzekają.

Ten właśnie czynnik sprawia,że tam gdzie wszyscy rezygnuja i mówia,, nie da się''  oni  wymyślą sposób i uzyskują zamierzony efekt.

Ten czynnik to właściwa postawa zbudowana na ogromnej motywacji do osiągnięcia sukcesu.  Bez tego  nie staniesz się czarnym łabędziem.

Co motywowało Neila Rackmana , twórcę teorii SPIN  na początku, gdy jeszcze nie miał pojęcia na czym opiera się efektywna sprzedaż?  Właśnie otwarta postawa nastawiona na chęć odniesienia sukcesu. To pozwalało  analizować działnia innych,szukać rozwiązań i w efekcie opracować i spisać  strategie SPIN , według której pracuje obecnie ogromna ilość  handlowców. To co jednak ważne duże grono tych handlowców , którzy mieli mozliwość zapoznania się z tą techniką również różni się jeśli  bierzemy pod uwage  efektywność , ponieważ ta grupa również charakteryzuje się  różną postawą i motywacją.

Druga z osób wartych wspomnienia  to David Sandler.  On również jest twórcą kolejnej szkoły sprzedaży. Zresztą w swych zasadach bardzo podobnej do SPIN . David Sandler  charakteryzował się ogromną motywacją i wszystkie 49 zasady  sprzedaży Sandlera, których jest autorem powstało dzięki codziennej żmudnej walce o każdego klienta.  Na początku drogi sprzedaży nie posiadał on  żadnych umiejętności  ,wszystko mogło jednak powstać dzieki energii, która paliła się w środku.

Dziś handlowcy nie muszą wyłamywać drzwi...drzwi są już otwarte. Te otwarte drzwi to wiedza o klientach, o procesach, które  mają miejsce podczas rozmów z klientami. To wszystko zdobęda na szkoleniach, jesli tylko chcą.  Do tej wiedzy ,  aby zaczęła działać w praktyce i aby tworzyć na tym szkielecie własne twierdze sprzedaży potrzebna jest indywidualna pasja i energia.To otwarta postawa i nastawienie na sukces pozwoli być Ci Czarnym Łabędziem...kimś wyjątkowym.  Jeśli w tym co robisz jest pasja,  to zarażasz tym klientów, otwierasz swój umysł na nowe drogi, a to z kolei przynosi efekty .


Magdalena Parowicz Kulińska
www.ideainventor.pl

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią





Powiązane artykuły

Jak rekrutować i motywować sprzedawców?

2 listopada na polskim rynku wydawniczym ukazała się książka „Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży” autorstwa Roberta Grzybka – konsultanta, trenera i coacha. Obszerna część publikacji poświęcona została kwestiom rekrutacji i selekcji skutecznych sprzedawców a także sposobom ich motywowania oraz zarządzania zespołami sprzedażowymi.
27.11.2015

Plan działania sprzedawcy

Tym, co odróżnia świetnych sprzedawców od przeciętnych jest to, że ci pierwsi mają jasno określony plan działania, który pozwala osiągnąć zamierzony cel. W sprzedaży nie ma przypadków, dlatego jeżeli chcesz odnieść sukces musisz stale rozwijać swoje umiejętności i wypracować w sobie pewne nawyki, które będziesz stosował w praktyce.
28.10.2015

5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim zaczniesz sprzedawać w sieci

Wybraliśmy i uruchomiliśmy platformę sprzedażową w internecie, dodaliśmy zdjęcia produktów i teoretycznie jesteśmy gotowi do sprzedaży. Ale nie do końca.
26.10.2015

Jakie trzy wartości dodane w sprzedaży zapewnia spotkanie "face 2 face" z potencjalnym klientem?

Nie wiem jak u Ciebie, ale ja mam wrażenie, że rynkowo dotarliśmy do czasów, w których chyba nie można już bardziej zarzucać potencjalnych klientów wirtualną sprzedażą...
18.09.2015

Jak w 3 krokach zamienić spadek formy w niepohamowaną siłę sprzedaży?

Przez ponad 8 lat realizuję się zawodowo wspierając działy sprzedaży moich klientów. To sporyn kawałek czasu, żeby zanotować pewne wnioski w kontekście kluczowych wyzwań w pracy sprzedawcy.
18.09.2015

Rośnie sprzedaż napojów bezalkoholowych. Najpopularniejsza jest woda, ale najbardziej dochodowe są napoje gazowane

Łączna wartość rynku napojów bezalkoholowych przekroczyła 12 mld zł, a najbardziej wartościową kategorią są napoje gazowane. Rynek charakteryzuje się silną sezonowością – w lecie sprzedaje się ich o 50 proc. więcej niż w chłodnych miesiącach.
12.08.2015

Techniki sprzedaży: częściowe zamknięcie

Zamknięcie sprzedaży to jeden z najtrudniejszych momentów dla wielu handlowców. Mimo, że ćwiczą oni pod tym kątem niezliczone techniki sprzedaży, bardzo często ich nie używają.
12.08.2015

Co ustawa telekomunikacyjna zmienia w pracy handlowca?

Znowelizowana ustawa telekomunikacyjna wymusza zmiany w dziale handlowym. Od niedawna znacznie ograniczona została możliwość korzystania z telefonu czy e-mailingów do celów sprzedażowych.
15.07.2015

Jak funkcjonują działy marketingu i sprzedaży w polskich firmach?

Nieco ponad połowa polskich firm zatrudnia osoby odpowiedzialne za sprzedaż. Podobne jest w przypadku marketingowców.
09.07.2015

5 skutecznych sposobów na zdobycie leadów sprzedażowych

Badania dowodzą, że ponad 70 proc. e-biznesów kończy się porażką, a tylko 11 proc. nowych sklepów internetowych działa dłużej niż 5 lat.
01.07.2015