Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa sprzedawcy

Źródło:

Jak przekonać klienta do zakupu, jeśli obie konkurujące ze sobą oferty są w tej samej cenie?



Walcząc z konkurencją o klienta posługujemy się różnymi „chwytami”. Od zawsze klienci zwracają szczególną uwagę na cenę. Może ona być wysoka, niska, ale co w sytuacji, gdy jest ona dokładnie taka sama, jak u konkurenta? Inaczej mówiąc, jak przekonać klienta, że moja oferta za X złotych jest lepsza od analogicznej oferty konkurencji, która również proponuje X złotych?

Dla lepszej ilustracji posłużę się prostym przykładem. Zarówno ja, jak i mój konkurent jesteśmy „pośrednikami” tego samego dostawcy. Powiedzmy sprzedajemy klocki LEGO. Na konkretny zestaw mamy tą samą cenę. Jak przekonać klienta, że moja oferta jest lepsza? Nie da się w takiej sytuacji porównać szczegółowych elementów tej oferty z uwagi na to, że sprzedajemy dokładnie to samo. W takiej sytuacji nie pozostaje nam nic innego, jak tylko „nadbudować”, albo „rozszerzyć” zestaw atrybutów związanych z tą ofertą o elementy, na które mamy realny wpływ. Co to może być? Podam kilka przykładów:

- darmowa dostawa zamówionego zestawu pod wskazany adres,
- zapakowanie zestawu – forma prezentu „niespodzianki”,
- zapewnienie serwisu ponad standardowy okres gwarancyjny,
- udostępnienie dodatkowego rabatu na kolejny zestaw – ważnego w ciągu np. 6 m-cy,
- darmowa prezentacja kolejnych modeli, zestawów w siedzibie firmy lub u klienta,
- itd.

Jestem świadom, że podane przykłady niekoniecznie są adekwatne do sprzedaży klocków LEGO, ale moim celem było wskazanie szerszej perspektywy, liczę że coś z tego możesz wykorzystać dla swojej oferty, a jeśli nie liczę, że pobudziłem Twoją kreatywność, do wymyślenia czegoś zupełnie nowego, co pozwoli Tobie przekonać klienta do wyboru Twoich rozwiązań, a nie konkurencji.


Wojtek Dembiński, howtosell.pl

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią