Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa sprzedawcy

Źródło: www.sxc.hu

Genialny Sprzedawca - stań się jeszcze lepszy!



Teraz skupimy się przez chwilę, co możesz zrobić, aby mądrze wcielić się w rolę sprzedawcy. Zabawmy się w wyobrażenia.

Wciel się w rolę sprzedawcy w drogim butiku z garniturami od najlepszych projektantów.

Wyobraź sobie, że rano gdy jadłeś śniadanie, ktoś Cię oblał w kawiarni kawą, przez co musiałeś wrócić się do domu, przebrać, i spóźniłeś się aby punktualnie o 10:00 otworzyć butik w popularnym centrum handlowym w centrum miasta. Tym samym masz świadomość, że mogłeś już stracić dobrego klienta, co z kolei wprawia Cię w jeszcze słabszy nastrój… i tak dalej i tak dalej…

W okolicach godziny 13:00 wchodzi Twój pierwszy klient. Ty zza lady, nadal wkurzony rzucasz: w czymś pomóc, choć doskonale wiesz, że i tak odmówi. Klient rozgląda się po czym wychodzi z pustymi rękami, a Ty do swojego już kiepskiego humoru, dodajesz kolejną cegiełkę, mówiąc do siebie pod nosem: kolejny baran, co przyszedł pooglądać, oni nigdy nic nie kupują… I sprawiasz, że Twój humor nagle się poprawia… TAA, poprawia. Zapomnij!  

A teraz zapomnij o tym scenariuszu i wciel się w inną rolę.

Pomyśl, że wstałeś dziś o 8:00 rano, wziąłeś cudowny, rześki prysznic. Wyszedłeś o 9:00 z domu, wstąpiłeś do swojej ulubionej kawiarni na śniadanie i kawę. Jako stały klient dostałeś kawę na koszt firmy oraz pyszne ciastko na deser… Przychodzisz do butiku o 9:45, mając jeszcze 15 minut do otwarcia.

 Robisz porządek, układasz ładnie garnitury, puszczasz klimatyczną muzyczkę, otwierasz punktualnie o 10:00 i wychodzisz przed butik. Uśmiechasz się do sąsiadów i przechodzących ludzi, życząc im kapitalnego dnia. O 10:15 przychodzi małżeństwo, które witasz słowami: Witam Państwa, co mogę dziś dla Was zrobić cudownego, aby ten dzień był jeszcze lepszy?

Na co odpowiadają Ci uśmiechem i tym, że szukają garnituru i kilku marynarek na lato. Pokazujesz im najnowsze garnitury i oferujesz wyjątkową cenę, bo masz tak cudowny humor i chcesz zrobić komuś przyjemność. To małżeństwo kupuję kilka garniturów, marynarek i przy wyjściu stwierdza, że tak dobrze byli potraktowani pierwszy raz i na pewno polecą swoim przyjaciołom ten butik, oraz sami wrócą tu na pewno wiele razy. Życząc Ci miłego dnia i więcej zadowolonych klientów, uśmiechają się oboje obładowani torbami, zamykają drzwi i odchodzą, a TY czujesz się coraz bardziej wyjątkowo.

Przenieś teraz tę sytuację na dowolny kontekst, niezależnie od tego czy sprzedajesz fotele ogrodowe, czy pozłacane wyciory do czyszczenia pępka, czy też luksusowe samochody. Zawsze sprzedajesz emocje i skupiając się na tym, jak dużo tych cudownych emocji możesz dać swoim klientom i ile tym samym cudownych emocji dostaniesz od nich, jesteś wyjątkowym sprzedawcą.

Ale jak to? Mógłbyś powiedzieć. Przecież ja nie sprzedaje uczuć ani emocji, sprzedaje towar. Tak tak tak.. A ja noszę ciasne skórzane damskie stringi.. UPS, wydało się. 

Za każdym towarem, który sprzedajesz, za każdą usługą, którą oferujesz i świadczysz, stoją emocje i uczucia. 

Weźmy kilka przykładów:

Agent nieruchomości – jest pośrednikiem sprzedaży mieszkań, ale czy sprzedaje cegły, drewno, szkło, cement? Czy może sprzedaje poczucie bezpieczeństwa, ciepło domowego ogniska, cudowne chwile spędzone z rodziną lub partnerem? 

Aptekarz – sprzedaje lekarstwa. Ale czy sprzedaje tabletki, syropy, buteleczki, prezerwatywy? Czy może sprzedaje możliwość dbania o własne zdrowie, możliwość czucia się lepiej i bardziej komfortowo, możliwość spokojnej nocy?

Diler w salonie samochodowym – sprzedaje samochody, motocykle, części zapasowe, akcesoria? Czy może sprzedaje możliwość mile spędzonego czasu za kółkiem, możliwość lepszej kontroli własnego czasu, emocje związane z tym, że możemy w każdej chwili dostać się w dowolne miejsce, możliwość wyjechania z rodziną na wakacje, co bezpośrednio wpływa na fantastyczne emocje i cudowne wspomnienia?

Fryzjer – czy świadczy usługi byś miał czyste i zadbane włosy? Czy może wpływa na to, że Twoja samoocena rośnie, gdy świetnie się czujesz z własnym wyglądem, prestiż społeczny, który wpływa na Twoje emocje?

Nauczyciel – czy uczy tego ile to jest 2 razy 2, tego czym jest przydawka? Czy może daje Ci umiejętności, poczucie tego, że jesteś mądrzejszy, że rozwijasz się, że możesz osiągnąć wszystko. 

Widzisz, przykłady można mnożyć. Za każdą usługą czy towarem stoją emocje. Jeśli się zastanowisz nad tym, jakie emocje sprzedajesz poprzez swoje produkty, usługi, zaczniesz zaspokajać potrzeby swoich klientów na dużo wyższym poziomie niż do tej pory. Działaj!


Artelis.pl, numer seryjny:521c5973-d7f4-4984-8eb2-649b5bef4303

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią





Powiązane artykuły

Czy doradcom klienta można ufać?

Miły, kompetentny, idealnie dopasuje produkty do naszych potrzeb ... to sprzedawca idealny. Jak wygląda polska rzeczywistość?
13.08.2014

Skuteczność sprzedaży w piątek po południu kiedy pada deszcz.

Pracując na co dzień z handlowcami, sprzedawcami czy telemarketerami mam możliwość zaobserwować jedną prawidłowość...
12.05.2014

Czy warto być sprzedawcą w Polsce?

Na czym polega profesjonalizm sprzedawcy? Czy polski sprzedawca działa etycznie?
11.04.2014

Czy sprzedawcę można zmusić do poprawienia faktury?

Co zrobić gdy treść faktury jest inna, niż życzy sobie tego nabywca? W jakich przypadkach można interweniować? Czy sprzedawca zawsze musi wystawić fakturę korygującą?
11.03.2014

Sprzedawca – narrator, storyteller, przewodnik

Zawód sprzedawcy zawsze stawiał liczne wyzwania, z którymi nie wszyscy sobie radzą. Wiele osób ma za sobą zawodowy epizod w tego typu pracy – i nie wszyscy wspominają go dobrze.
19.02.2014

Sprzedaż parami jest dużo łatwiejsza

Tradycyjnie, według utartego schematu, na jednego klienta przypada jeden sprzedawca. Jedno zapytanie, zlecenie - jeden sprawny handlowiec, który w każdej chwili gotowy jest do działania. A gdyby tak zmienić dotychczasowy scenariusz?
24.04.2013

Sprzedawca – zawód (nie) dla każdego

Sprzedawcy często wyrażają pogląd, że klienci mają skłonność do popadania w skrajności i żądają nie wiadomo czego. Jakby chcieli na handlowca zrzucić winę za popełniane przez siebie błędy przy wyborze towaru...
23.01.2013

Idealny sprzedawca. Kto to taki?

Dobry sprzedawca potrafi sprzedać dzbanek wody nad brzegiem jeziora lub zachęci do zakupu parasola w słoneczny, bezchmurny dzień. Ważne jednak, żeby wzbudzał zaufanie klienta. Bez niego, nawet w deszcz, parasola nie sprzeda.
18.12.2012

Sprzedawca kontra klient - ostateczne starcie

Moment, w którym pada ostateczne pytanie do klienta „Czy kupi Pan mój produkt?” jest dla wielu sprzedawców najbardziej stresującym etapem sprzedaży.
22.11.2012

Reguła sympatii w sprzedaży

Niejeden sprzedawca zastanawia się, czy profesjonalizm i umiejętność „rozpracowania” klienta wystarczy, by skuteczniej sprzedawać...
27.08.2012