Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa menedżera

Źródło: www.sxc.hu

Narracyjny System Sprzedaży – nowy schemat sukcesu



Obecnie najskuteczniejszym sposobem pozyskania klienta i sprzedaży jest system narracyjny, który opiera się na dopasowaniu zawartości narracji do preferencji interakcyjnych odbiorcy.

Co wpływa na proces decyzyjny klienta w dzisiejszych czasach?

Dzięki powszechnemu dostępowi do Internetu i łatwemu przeglądaniu stron, potencjalny klient może sprawdzać i porównywać ceny oraz oferty z szerokiej gamy witryn. W związku z narastającym kryzysem gospodarczym, decyzje kupujących są w dużej mierze przemyślane i podejmowane na podstawie wcześniejszego kontaktu z danym produktem. Coraz częściej natomiast wykluczany staje się pierwiastek spontaniczności. Istotny jest również fakt, że w wielu przypadkach klient, który przychodzi z zamiarem kupna dobra,  nie darzy zaufaniem pracownika z sektora sprzedaży. Dlatego też kwestie merytoryczne nie wystarczą, aby przekonać zainteresowanego do dokonania wiążącej transakcji, bowiem dane dotyczące produktu są zazwyczaj sprawdzane przed bezpośrednim kontaktem z artykułem.

Priorytetem w osiągnięciu dobrych wyników sprzedaży jest zdolność zaaranżowania odpowiedniego kontaktu z klientem. To sprawia, że nabywca oprócz wiedzy dotyczącej produktu, nabiera zaufania do sprzedającego. Ułatwia to interakcję, co w efekcie buduje relację, która staje się podstawą dla efektywnego wyniku dla oferującego dane dobro. Obecne warunki sprawiają, że klient nie boi się mówić otwarcie o swoich oczekiwaniach, wymaganiach i obiekcjach. Dlatego też należy wyjść mu naprzeciw i zainicjować satysfakcjonującą konwersację.

Narracyjny System Sprzedaży to techniki, które bazują na: wiedzy zdobytej z zakresu neurolingwistyki, inteligencji emocjonalnej i psychologii komunikacji. W swych programach szkoleniowych uwzględnia je Dawid Didiuk - trener biznesu firmy Gamma i psycholog z wieloletnim doświadczeniem w obszarze sprzedaży.

Na czym polega narracyjny system sprzedaży?

Komunikacja jest najważniejszym narzędziem w zachęcaniu klientów do określonych zachowań. Stanowi ona pewnego rodzaju most między sprzedawcą, a konsumentem, a także między konsumentem, a jego środowiskiem socjokulturowym. Przemyślana rozmowa sprawia, że klient nie zastanawia się nad negatywnymi aspektami zakupu, np. wysoką ceną. Jak stworzyć udany dialog? Konsumenta trzeba przekonać odpowiednio dobraną historią, opowieścią. Oczywiście przedstawioną zgodnie z zasadami retorycznymi i perswazyjnymi. Ma być ona na tyle skuteczna, aby zafascynować kupującego.

Do kogo skierowany jest Narracyjny System Sprzedaży?

Model ten ma zastosowanie w każdej grupie kupujących. Jednakże klient, który ma zamiar dokonać zakupu, dokładnie analizuje wszystkie za i przeciw, oblicza koszty i jest zdystansowany do oferującego. Stąd skuteczność sprzedaży narracyjnej jest najwyższa właśnie u klientów analitycznych.


www.projektgamma.pl

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią