Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Strefa menedżera

Źródło: www.sxc.hu

Rekrutacja przedstawicieli pokolenia Y w obsłudze klienta



Temat pokolenia Y jest niewątpliwie modny wśród HRowców. Ludzie ci wkraczają na rynek jako klienci, ale również zbierają swoje pierwsze doświadczenia w pracy. Obsługa klienta jest sektorem chętnie wybieranym przez pracowników w tym wieku. W wielu przypadkach są to uczniowie i studenci, którzy elastyczne godziny pracy łączą ze studiami.  

Jacy są jako pracownicy? Niewątpliwie dla pracodawców stanowią nie lada wyzwanie i reprezentują inne wartości niż ich starsi koledzy.  

Mówi się o rosnącym problemie bezrobocia wśród najmłodszej grupy pracowników do 25 roku życia. Tymczasem z moich obserwacji wynika, że pracodawcy mają kłopot ze znalezieniem dobrych pracowników z tej grupy wiekowej. I nie wynika to z wygórowanych oczekiwań czy niskich płac, jakie mogą zaoferować.  

Przykład z życia. Znajomy do swojego punktu sprzedaży poszukuje studenta na kilka godzin dziennie. Pytam go, jak mu idzie rekrutacja, a on rozkłada ręce, bo rzadko któraś z kandydatur przypada mu do gustu. Myślę w pierwszej chwili, że może jest zbyt wybredny i stawia zbyt wysoko poprzeczkę. Jednak nie...  

Rekrutacja tego rodzaju jest mało skomplikowana. W ogłoszeniu podaje się proste oczekiwania:

  • minimum roczne doświadczenie na podobnym stanowisku,
  • dyspozycyjność i gotowość do pracy zmianowej w godzinach 9-21
  • inicjatywa, zapał, entuzjazm,
  • przyjazne nastawienie do klienta,
  • komunikatywna znajomość języka angielskiego,
  • doskonałe umiejętności komunikacyjne i interpersonalne,
  • ważna książeczka Sanepidu.

Odpowiedzi przychodzi dobra 50-tka, z czego tylko kilka pasuje do kryteriów z ogłoszenia. Dochodzi o rozmowy kwafikacyjnej, zaproszonych zostaje 8 kandydatów. Przychodzi... dwoje, spośród których jedna kandydatka dobrze rokuje.  

Dziewczyna dostaje szansę i na szczęście przechodzi pomyślnie okres próbny. Jednak, czy właściciel biznesu może spać spokojnie? Pracownik może z dnia na dzień nie pojawić się w pracy nie mówiąc o tym nikomu. Duża rotacja kadr w tym sektorze jest codziennością.  

I tak jest na ogół. Trudno znaleźć kandydata, któremu na serio zależy, i który zostanie u pracodawcy na dłużej. A przecież jest to początek drogi. Jeśli na tym etapie ktoś nie rokuje dobrze, jak może wywiązywać się ze swoich obowiązków i sprostać standardom pracy w przyszłości?  

Pierwsza praca, nie przez każdego traktowania "na serio", jednak przysparza wielu doświadczeń i może być źródłem satysfakcji, jednak jej pojmowanie jest w wielu przypadkach specyficzne. Dlatego managerowie, właściciele firm z tego sektora stoją przed dużym wyzwaniem w postaci utrzymania pracownika, zmotywowania go do działania i sprawienia, by widział w swojej pracy sens.


Dominika Maciejak
Trener obsługi klienta, specjalizujący się w handlu detalicznym w sektorze odzieżowym, spożywczym, usługowym. Dzieli się wiedzą i doświadczeniem podczas warsztatów i treningów on-the-job, dotykając zagadnień związanych ze sprzedażą, zarządzaniem personelem i psychologicznych aspektów relacji interpersonalnych. Jednocześnie prowadzi działania doradcze nakierowane na poprawę funkcjonowania placówek handlu detalicznego. Definiując bieżącą sytuację jednostki, doprowadza do pożądanej zmiany.

Twierdzi, że „do każdego sukcesu potrzeba odrobiny śmiałości”.

zadowolonyklient.blogspot.com

Polecamy

Śniadanie Liderów Sprzedaży

Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!

 

Podziel się swoją opinią