Firefox Firefox - Strona startowa

Aby ustawić stronę http://www.salesnews.pl jako swoją stronę startową:

salesnews.pl Przeciągnij i upuść logo "SN" znajdujące się obok na ikonkę strony domowej (domek) na pasku Twojej przeglądarki

Potwierdź wybór klikając "Tak"

Pytanie do eksperta

« Powrót

Umiejętności sprzedażowe, które możesz opanować


Istnieje wiele różnych sposobów jak doskonalić się w sprzedaży, dzięki którym każdy może nauczyć się być skutecznym sprzedawcą. Jednak wszystkie one wydają się polegać na tym, aby opanować i doskonalić następujące umiejętności sprzedażowe. 

Umiejętności sprzedażowe, które możesz opanować

Wytrwałość

Wytrwałość jest absolutnie najważniejszą umiejętnością sprzedażową, na której opierają się wszystkie inne umiejętności. Jeśli opanowałeś inne umiejętności sprzedażowe, z prezentowanych poniżej, ale zabraknie ci właśnie tej, to nigdy nie będziesz mieć szansy na wykorzystanie tych umiejętności.

Gdy na przykład po raz pierwszy zadzwonisz do potencjalnego klienta, aby zainteresować go swoim produktem, może on akurat nie chcieć z tobą rozmawiać, bo ma np. zły dzień. Ale jeśli oddzwonisz do niego tydzień później, będzie chętny na rozmowę, a być może i gotowy na spotkanie.

Wytrwałość wiąże się też z pewnością siebie. Jeśli głęboko wierzysz w siebie i w swój produkt, klienci to wyczują i będą skłonni uwierzyć Ci w to, co robisz. Pewność siebie będzie także skłaniała Cię i popychała w stronę finalizowania sprzedaży, co jest oczywiście podstawą do osiągnięcia sukcesu.

Umiejętność słuchania

Większość sprzedawców więcej mówi, niż słucha i niestety nie poświęca zbyt wiele czasu, aby zadać odpowiednie pytania klientowi i posłuchać, co ma do powiedzenia. A przecież słuchając odpowiedzi pokazuje się szacunek dla nich i uzyskuje większą wiedzę o tym czego chcą, potrzebują. Więc, jak można nauczyć się słuchania?

Polecam Ci, abyś następnym razem w ramach cold callingu zadzwonił do klienta, zadał mu jakieś pytanie otwarte, a następnie wyciszył głośność mikrofonu w twoim telefonie i zostawił to tak przez co najmniej jedną minutę. Zmuszając się, żeby być cicho, od razu można zauważyć, jak silne jest pragnienie, żeby powiedzieć coś, aby twój rozmówca-klient przestał w końcu mówić.

Umiejętność przekonywania

Jedna z najlepszych definicji sprzedaży, którą poznałem mówi: „Sprzedaż to przekazywanie emocji”, a umiejętność przekonywania pozwala przekazać te emocje wprost do klienta. Spraw, aby Twój klient poczuł się tak, jakby był już właścicielem twojego produktu i wyobraził sobie, jak dzięki niemi poprawi się jego życie, kiedy będzie go posiadał i używał. Kiedy sprawisz, że klient właśnie tak się poczuje, poproś go o złożenie Ci zamówienia.

Jest też takie powiedzenie, że „Cechy opowiadają, korzyści sprzedają”. Cechy są faktami o twoim produkcie lub usłudze, a korzyści tworzą ich emocjonalną konotację, nadają im sens. Na przykład: zerowe oprocentowanie karty kredytowej jest cechą, a zaoszczędzić pieniądze jest zaletą! Dlatego mów o zaletach, nie o cechach, a Twoje umiejętności przekonywania znacznie wzrosną.

Budowanie i utrzymywanie dobrych relacji

Ta umiejętność jest tak samo przydatna w życiu zawodowym, jak i w osobistym. Budowanie i utrzymanie dobrych relacji jest kluczem do rozwoju sieci kontaktów i pozwala osiągnąć znacznie więcej, niż działając na własną rękę. Przykład.

Powiedzmy, że starasz się dotrzeć do osoby decyzyjnej w dużej firmie, ale nie znasz nikogo, kto tam pracuje, kto mógłby ci pomóc. Jeśli masz jakiś kontakt wśród znajomych lub ktoś z nich zna kogoś, kto tam pracuje, to w imieniu tej osoby możesz bezpośrednio skontaktować się z osobą decyzyjną i łatwiej będzie ci się z nią rozmawiać. Rozumiesz o co mi chodzi?

Samomotywacja

Nawet najlepsi sprzedawcy muszą się rozwijać. Zawsze można znaleźć czas i sposób, aby doskonalić swoje umiejętności sprzedażowe lub dowiedzieć się więcej na temat produktów i usług, które się sprzedaje. Ale dążenie do ciągłego samodoskonalenia się musi pochodzić z wewnątrz. Oczywiście, menedżer może ukierunkować cię, aby wprowadzić pewne zmiany, ale jeśli chce się być najlepszym trzeba rozpocząć pracę nad sobą jeszcze zanim wpłynie on na twoją osobę.



Najświeższe newsy w każdą środę w Twojej skrzynce za darmo!


Zobacz także inne wypowiedzi eksperta:

Sebastian Szymański

www.sebby.pl

konsultant ds. sprzedaży, twórca bloga Sebby Sales